Peter_K 4 225 Postad 12 November , 2011 hjälp, min Volvo Penta MD5A går bara på en cylinder. Vad ska jag göra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 12 November , 2011 Lägg dig bara och vila, det är helt lugnt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 12 November , 2011 Jo, men vad kan det vara? Kan det vara problem med kompressionen i bränsletanken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 12 November , 2011 Tror mera att det kan vara att kylan gör oljan trög så att den kompressionen du har bara orkar driva en cylinder.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 6 Januari , 2012 Jag går bara på en cylinder åxå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 6 Januari , 2012 Undra om jag har samma problem.. har en encylindrig o den verkar bara gå på den burken.. Vad gör man åt det?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 10 Maj , 2012 Hetsa upp den så den blir pervers Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 10 Maj , 2012 Hetsa upp med vad ? din gamle käring då eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 11 Maj , 2012 Jag har ett annat problem; Min Yanmar Ysb12:a fyrtaktar. Både när den är kall och så ljummen som den blir efter att ha gått några timmar. Behöver jag installera en cylinder till? Senast ändrad av Gaidin | 11 maj 2012 | 13:52 Senast ändrad av Gaidin | 11 maj 2012 | 14:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 13 Maj , 2012 Nej, dubblar du antalet cylindrar finns risken att motorn kommer att åtta-takta. Bättre om du kan valsa motorn, då går den i tretakt. Fråga, om du lägger i backen, går den i baktakt då? Senast ändrad av Peter_K | 13 maj 2012 | 09:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser