zumpen 2 Postad 7 November , 2011 Får hem min Crownline 250CR -2007a i April nästa år och sitter denna höst och vinter och planerar och pysslar med småsaker till båten. Jag är ledfantast och vill byta ut samtliga lampor till led men vet ju inte vad för lampor jag behöver. Troligtvis är det väl samma lampor i båtar med någorlunda gemensamma årsmodeller..? Tänkte om jag kunde få hjälp med vilka socklar som brukar sitta i båtenarna. Läslampor, gångbelysning i cockpit, taklampor osv.. Kanske en dum klurig fråga men jag chansar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 7 November , 2011 Tillägger en länk till en av armaturerna i båten. Tyvärr ser man ju inte sockeln men någon känner kanske igen den? http://www.ebay.com/itm/CROWNLINE-BOAT-HALOGEN-TASK-LIGHT-/160538381300?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&vxp=mtr&hash=item2560d54bf4#ht_500wt_823 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 8 November , 2011 Tycker att det är bättre att kasta ut innanmätet ur armaturerna, sätta in en lämplig kylfläns (aluminiumplåt, helst med luftcirkulation utanför armaturen) och montera en eller flera lösa powerleds med drivkretsar eller simpla seriemotstånd, beroende på krav på byggpris, pålitlighet och energieffektivitet. Visst, mer omständigt, men man slipper många problem som tillverkarna måste stångas mot när dom försöker mosa in en massa grejer i en lampsockel som inte är gjord för det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser