Robert_K 0 Postad 6 December , 2004 Hej, Jag seglar en Wasa Atlantic med en genomgående Selden mast, den är hög (22 m) och tyvärr så läcker den in en del vatten som samlas under durkarna i salongen. Har försökt att täta så gott det går men undrar om det är någon som har några bra tips på detta problem? Mvh Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trio 1 Postad 6 December , 2004 Haft liknande problem med min mast. I princip kan det läcka 3 vägar 1) via likrännan 2) inuti masten 3) via en otät maststrumpa Vad jag gjorde var att 1) La i sikaflex i likrännan 2) La i byggskum i masten (vid rufftaksgenomföringen) 3) köpte ny sTrumpa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Klas_E 0 Postad 6 December , 2004 Seldéns har ett dokument på sin hemsida om Eftertätning av genomgående mast: http://www.seldenmast.com/download.cfm?download=7661&webnode_id=2091&filename=595-814-S.pdf Själv har jag inte behövt tillämpa tätning, då jag numera har en båt med masten på däck. Så jag kan inte tillföra något utöver vad Seldéns skriver. Men de skriver mycket, och verkar noggranna, på gränsen till omständiga. Men blir det tätt är det säkert värt det. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser