Gäst Magnus Postad 6 December , 2004 Har en Evinrude 35 hk -79. Bak på riggen ca 10 cm ner från kåpan sitter två hål. När jag kör kommer det vatten från dessa hål. (den sprutar även ut vatten, som det skall, från det riktiga kylvatten-munstycket) Det har varit så rättså länge (ett par år). Är det någon som har sett detsamma eller vet hur jag kan åtgärda detta. mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tjocka_Trisse 0 Postad 6 December , 2004 Hej Jag har också en Evinrude men bara 4 hk på min segelbåt. Ur avgashålen på riggen sprutar även på denna ut vatten men jag har tolkat det så att det är avsett för kylning av avgas kanalen. Har inte märkt några problem med detta. Vore intressant att få vederhäftiga upplysningar från någon som vet (inte tror eller tycker). Hälsn TjT Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 716 Postad 6 December , 2004 Jaha, där sprack det! :-D Jag VET inte men har sett det på flera utombordare, de flesta lite äldre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
finness 0 Postad 6 December , 2004 Jag hade en 85 Hk Evinrude från sjuttiotalet som det inte fanns något kylvattenhål på men det dröste vatten ut med avgaserna,men det kanske skall va så. :x-mas: Dessutom hade den elektrisk växel ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_d 0 Postad 7 December , 2004 Det skall vara så... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser