Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
M_i_c_k_e

Bästa resultat om man ska måla om durken?

Rekommendera Poster

Hej
Jag har planer på att måla om durken innan nästa säsong. Tidens tand har gjort den lite sliten.
Min undran är helt enkelt vad jag ska använda för något att måla med. Tänker att det måste vara rejält slitstarkt.
När jag renoverade min gamla båt använde jag Internationals Pre-Cote följt av Toplac. Resultatet blev bra men jag tror inte att det är tillräckligt slitstarkt. Eller?

Min förra renovering : http://www.maringuiden.se/forum/;thread=249269

/ Micke

(Tråden flyttad)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns ju speciellt framtagna produkter för ändamålet, Internationals heter väl Interdeck tror jag. För några nummer sedan hade Praktisk Båtägande en ganska bra artikel om att måla om halkskyddsytorna på en båt. Försök få tag i den tidningen så får du många bra råd och tips.

Mvh
Fred

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har nu bestämt mig för att använda De Ijssel's IJmopox HB Coating (Grundfärg) följt av Double Coat för att fixa till durken i vår. Enligt uppgift så ska slitstyrkan vara mycket bättre än Gelcoat så då är det väl inte mycket att fundera på.
Har fått färgprov och hittat en kulör som jag tror ska passa och nu är det väl bara att vänta på lite vamrare väder....  Återkommer med lite före-/efterbilder.
JAG VILL HA VÅR !!!! cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

... JAG VILL HA VÅR !!!! cool...

Eller som grabbarna på bryggan sa:

Vi har vår i luften, flickor. Var har Ni Er? blush

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...