Knarr_variant 0 Postad 3 November , 2011 Ska montera brytblock på min Maxi 84, ska jag använda genomgående bultar för detta eller räcker det med ordentliga skruvar? MVH Torbjörn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 3 November , 2011 Jag tycker du skall ha genomgående och täta ordentligt. Har du bara plåtskruv rakt in i plasten ser du inte om det börjar läcka förrän du har en stor fuktskada i däck. Borra hål rakt igenom, sätt en böjd spik i en borrchuck och fräs ur distansmaterialet. Dammsug rent, sätt en tejpbit i taket och fyll med ren marinepoxy. Borra sedan ett nytt hål rakt igenom. Montera med maskinskruv och täta med Sika-gegga eller liknande. Du har då en helt vattentät förstärkning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 3 November , 2011 Håller med Peter. På insidan kan du ha kupolmuttrar om du inte kan täcka över på nåt annat snittsigt sätt. Ordentliga brickor under - karossbrickor - är inte fel. Eller en hel plåt. Senast ändrad av toaen | 03 november 2011 | 10:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 3 November , 2011 Och för ordningens skull - jag håller helt med toaen... ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 3 November , 2011 Peter Du skulle kunna bli Kungshamnsbo (eller Gravare - som vi säger) vilken dag som helst. Vi ger oss nämligen aldrig när vi har fel - och sällan när vi har rätt. tommy för närvarande barnvakt i Täby Kyrkby Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 3 November , 2011 Det där med spiken är ju genialiskt! Det löser ju ett problem jag klurat på en del men aldrig stälts inför. När jag borrat hål för nya grejer i däck har det antingen varit förberett för det eller trä/ply-däck. Men vad tror du om att armera utfyllnaden med lite fiber av något slag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 227 Postad 3 November , 2011 Jag tror inte det behövs eftersom däcket är armerat, och det finns en risk att fibrerna hindrar epoxyn att flyta ut ordentligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 3 November , 2011 Tackar och bockar för tipset. ska nämligen operera lite i mitt däck med! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser