Gå till innehåll
söndag 24 november 2024
olabergljung

Nimbus 28 rekomenderas

Rekommendera Poster

Vill bara säga att vi köpte vår nimbus 28 dc för ett år sen och det finns bara gott och säga helt enkelt en grymt bra båt, har haft både flipper och uttern innan men måste nog säga att nimbus har en kvalite som är snäppet bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Halleluja!

Eller som en god vän sa som har jobbat på fabriken i Lugnås. Det är tur att det finns sikaflex ;-)

Då det finns flera modeller som bygger på samma skrov och där överdelen inte passar till 100% mot underdelen går det åt en hel del sikaflex. Dock inget som syns utåt när man synar skroven med lupp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har haft en folkbåt i trä innan jag köpte min Westfjord och jag är också nöjd med skillnaden i kvalitet.cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför inte länka till annonsen direkt..........?smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft två st NImbus och är inte imponerad av deras så kallade kvalite överhuvudtaget

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mmm verkligen... Du tror inte ja hade fortsatt köra Nimbus om ja tyckte dom var bra eller? Min jobbarkompis har en 28DC som han jobbat med mycket. Han har samma uppfattning som mig. Dom är fina på ytan men bakom kulisserna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad var anledningen till inlägget från början, att vi bara skulle gratulera? känner folk som har nimbusar en del nöjda en del mindre nöjda med kvailiten, vad är avundsjukan i inläggen som du ser det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Anledningen kan mycket väl vara en av alla de dylika farkoster som finns på en annonssajt nära dig.... Men det, eller ev. annan anledning, lär vi aldrig få reda på så varför spekulera annat än för skojs skull.....smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Väldigt vad arga alla blev det var inte riktigt det som var meningen jag hade förväntat mig en inressant diskussion men detta blev lite väl lågt för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det var du som bestämde den låga nivån när du svara med avundsjuka muppar. Men man kan alltid göra ett nytt försök och blanda in lite ödmjukhet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

visst, jag kan köpa att trådstartarens första inlägg är aningen suspekt, och kanske till och med har en svag doft av annons bakom sig men...... men det ju faktiskt vara så att han bara är en grymt nöjd nybliven båtägare, kanske till en båt som han drömt om i åratal??!!!  man behöver kanske inte alltid plocka fram sin mest syniska sida, inte på en gång...

Sen är ju det här med kvalité på båtar, det är faktiskt ett intressant ämne. Vad är kännetecknar en kvalitets båt?

Är det plastarbetena? är det om alla ytor är på strukna med gelcoat? är det båtens egenskaper(subjektivt)? är det detaljerna, tex knapar??

Jag vet iaf så mkt att på sea ray (har haft två en 89 och en 98) kan man räkna med att få blodiga händer om man trycker in sina händer i lite mer väl dolda utrymmen, finnishen är hög på det man ser men totalt bortglömd överallt annars, men visst är det iaf en bra båt....sen att alla knapar och pulpitar ofta är underdimensionerade på dessa och många andra båtar är en annan sak... Samma sak vad gällande osynlig finnish är det på många andra båtar jag sett och hållt på med, tex Maxum, Bayliner mfl

På min nuvarande båt, en nimbus är jag iaf nöjd med kvaliten, det är bra plastjobb, alla ytor är topcoatade, min båt känns helt enkelt väldigt välbyggd... men sen om man pratar om 20-25 år gammla båtar är det givetvis mkt som inte är upp to date, elsystemen är tex en sak som ofta är väldigt undermåligt med dagens mått mätt....

Men visst är kvalité ett subjektivt ämne?

Vad är Kvalité för er???där har vi iaf en intressant frågeställning!

//Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...