Anders_St 74 Postad 1 November , 2011 Nu blev jag tveksam. Gul drevolja. Men är det katastrof? Det kan vara lite vatten kvar sedan mitt oljebyte förra året. Eller tycker sakkunskapen att det är dags att provtrycka? Helst skulle man ju vilja bara byta olja och anse att det klarar sig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 1 November , 2011 Magnetpluggen tycker jag ser ganska OK ut. Det verkar smörja ordentligt i alla fall. Kört drygt 100 timmar denna säsong. Totalt ca 800 timmar på drevet sedan 2002. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 1 November , 2011 Jag hade tveklöst provtryckt. På våran verkstad provtrycker vi alla drev varje år vid minsta lilla misstanke om att det kan vara läck nånstans Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 1 November , 2011 Och då måste man ha olja i det förstås... :-( Flytande guld 3 x 225 kr ska det vara i mitt drev. Jaja, får väl fylla på och sedan ringa för tidbokning. Skönt att det är avskruvat så det bara är att kånka iväg t verkstan. Fast blir det ompackning är det inte oljan som är dyrast.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 1 November , 2011 Drevet ska va tomt när man tryck och vaccumtestar så där klarar du dej.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 1 November , 2011 Tur jag kastade en blick här då innan jag precis började. Tack för upplysningen! /A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grisselmarinmotor 0 Postad 23 November , 2011 Gul olja betyder förmodligen att det är växellådsolja av API-GL 4 standard typiskt 75W-90. Det behöver inte vara fel då API-GL4 godkänns av de flesta. Dock skall man vara extremt försiktig med mercruiserdrev som gärna vill ha en 75W-140 olja. Vad är det för drev du har och har du haft den på service nyligen? Med vänlig hälsning, Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 23 November , 2011 DP-290 och använder alltid Volvo Penta orginal transmissionsolja, kanske onödigt dyrt men.... kkkk Men nu är drevet och vilar upp sig hos Lindströms inför provtryckning. Håller tummarna. Senast ändrad av Anders_St | 23 november 2011 | 15:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser