Peter_K 4 232 Postad 30 Oktober , 2011 I vinter skall jag låta tillverka en bajstank i rostfritt stål till båten. Planen är att själv malla upp en tank och sedan göra en ritning. Ritningen kan skickas till tillverkare lite varstans i vårt avlånga land. Jag önskar därför tips på bra tillverkare. Thimanders har jag koll på, vilka fler finns som gör fina jobb? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 30 Oktober , 2011 Intresssant länk för oss också. Vi kanske ska tillverka en liten rostfri disetank till värmaren. Har funderingar på de färdiga som Navimo säljer men får du något bra tips så kan det klart vara av värde att ändra sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 30 Oktober , 2011 kan fixa båda i rostfritt och i aluminium åt er. alu är billigare och blir likabra som rf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 30 Oktober , 2011 tank till Webasto. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 232 Postad 30 Oktober , 2011 Bajstankar är ju en rätt aggressiv miljö, funkar det med aluminium? Hur påverkas vikten, aluminium är ju lättare men man kanske måste ha tjockare gods? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 30 Oktober , 2011 Det funkar skitbra i alu,vi har alltid byggd alla tankar i alu. beroende på storleken men de flesta byggs i 4eller 5 mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser