thundergod 101 Postad 27 Oktober , 2011 Är det någon som har erfarenhet av träslaget Iroko som Bavaria (kanske fler?) har börjat lägga istället för teak? Vad är anledningen till att man använder Iroko och är det lika bra i längden samt ger samma känsla? Eller är det bara billigare? Vad jag kan se har de inte sänkt priserna, bara bytt träslag. Man kan även välja ett konstmaterial som heter Durawood. Bra eller anus? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 28 Oktober , 2011 Jag googlade lite och såg att Pondus Snickeri säljer bl a iroko. Pondus kan ju både båtar och trä, så jag skulle vara fräck och slå en signal och prata med dem och förklara läget och be dem om råd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 28 Oktober , 2011 Helvete skrev ett långt svar och hämtade kaffe poff borta! Iroko används istället för teak sedan länge enbart för att spara pengar, till däcksribb sorteras mycket bort av teak, ribb av iroko tror jag att man kan använda utan sortering, iroko är enligt min uppfattning hårdare och tyngre utan att ha vägt och testat, Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser