Haddock_ 10 Postad 22 Oktober , 2011 Hej tack vare lite tips här, schysst personal på Drev.se och lite allmänkunskap har jag idag demonterat sjövattenpumpen (separat pump) på min Mercruiser 4.3 mpi och funnet att impellern var lagom att bytas. en säsong till hade inte gått. imorgon fortsätter jag med bälgbyten. Nästa helg om vädret håller ska jag för andra gången då spola igenom med glykol men denhär gången ska jag även köra 4% olja i bensinen också vilket jag inte gjorde efter upptagning. Sen under vintern blir det också impellerbyte i drevet som är hemma i garaget. Tänkte uppdatera här vartefter nybörjaren lär sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Haddock_ 10 Postad 23 Oktober , 2011 Arbetet fortsatte idag i lagom tempo. Fick av stödlager (satt verkligen som berget, utan specialverktyget hade det varit näst intill omöjligt), bälgar och det övre svänghuset utan problem En fråga dock, hur får jag ur själva stödlagerpackningen? Vet inte riktigt hur jag ska få tag på den? Bifogar en bild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser