pkno 0 Postad 16 Oktober , 2011 Har läst på några ställen i forum att om man ska byta drev från Bravo till VP så är hålet i akterspegeln mindre på för bravo drevet. Dvs man måste såga lite. Min båt har haft bravodrev men har köpt ett beg 270 drev. Blev lite förvånad när jag märkte att befintligt hål är större än för VP-skölden.. Kanske något smalare på mitten men framför allt större på längden. Måste alltså plasta för att kunna få dig mitt 270-drev. Har jag läst helt fel eller var det inte ett bravodrev från början? Jag köpte båten utan drev men föregående ägare sa att det varit bravodrev på. Min andra fråga då, om jag köper ett beg bravodrev, kan jag koppla in det i befintlig motor (AQ151) eller måste man ha någon form av adapter? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 16 Oktober , 2011 Du har möjligtvis ingen bild på akterspegeln så man ser ursågningen samt hålbilden? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pkno 0 Postad 31 Oktober , 2011 Ursäkta sent inkommen bild, har inte haft tid förrän nu. Går det att se vad för drev som suttit orginal? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 31 Oktober , 2011 Tycker att det ser ut som det suttit ett VP-280 drev där med tanke på storleken och hålbilden. Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 31 Oktober , 2011 Jag skulle också gissa på en VP280-sköld. Det är definitivt inte ett hål för en Bravo-sköld som är mycket mindre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Trollkula Postad 31 Oktober , 2011 Med risk att det blir totalt fel.. Men är inte 270 & 280 skölden nästan identiska Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pkno 0 Postad 1 November , 2011 Så långt jag har hört är de mer eller mindre identiska hålbilder för 270 och 280-sköld. Denna hålbild är alltså betydligt högre och något smalare än för min 270-sköld. Har köpt en sågmall på Drevia för att exakt avgöra storleken. I vilket fall verkar det som om att jag antingen måste plasta alternativt köpa passande motor och drev. Läste bla på Marinshopens hemsida att man ska undvika montera tex bravo/alphadrev på VP motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser