lolle 0 Postad 14 Oktober , 2011 Erfarenheter av Finnmaster 6800 ägare skriv om båten all information av betydelse. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AnteKba 0 Postad 16 Oktober , 2011 Jag har en 68 wa som den numera heter , årsmodell 2010 som vi är väldigt nöjda med. Vad har du för frågor/funderingar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lolle 0 Postad 19 Oktober , 2011 Jo jag funderar hur den går i hög sjö är den stampig o hur känns det inne i cabinen är den skramlig o knakig i skrovet samt hur tar sidvinden i båten,är den lättmanövrerad eller krävs det snabba ryck vid anlitning av brygga vid blåst.Skriv gärna mera om du har något annat att berätta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 19 Oktober , 2011 Jag TROR att den i princip har samma skrov som Finnmaster 66WA, fast anpassad för inumotor istället för utombordsmotor samt med annan överbyggnad och inredningslayout. Om det är så som jag tror, kan du kanske få ut en del av långtidstestern av 66:an som gjordes i Båtnytt nr 10, dvs föregående nummer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AnteKba 0 Postad 20 Oktober , 2011 Hej, vi är väldigt nöjda med vår båt. Använder den som semesterbåt med 2 vuxna 1 barn, fiskeutfärder och trsp båt. Vi har på 2 säsonger gjort ca 50 övernattningar. Båten går väldigt bra i sjön för att vara drygt 6 meter, kör på västkusten och har fiskat en hel del utomskärs. Den är lätt att trimma med drev och trimplan. Går bekvämt i runt 20 knop,toppfart ca 30 och dral väldigt lite (Diesel D3:an). Känns relativt gediget byggd knakar lite i överbyggnaden när det rullar mkt. Behaglig ljudvolym inne när dörrarna är stängda. Tittade mkt på konkurenter innan köp, men är klart nöjd med valet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser