NicklasA 0 Postad 1 December , 2004 Jag har ett gammalt volvodrev till min inombordare (Volvo b20). Att tömma var inga problem men att fylla på igen förstår jag inte hur jag gör. Någon har pratat om en nippel men som sagt jag har inte kommit närmare lösningen för det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johan_I 0 Postad 1 December , 2004 Hej Nicklas Denna länken gar till Volvoman som ar aktiv pa denna sidan. Han har lagt upp nagra manualer som du kan ladda ner. MVH Johan I http://personal.inet.fi/atk/fredrik.rantala/index1.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DeLorean 0 Postad 1 December , 2004 Tja Nicklas….. Du har säkert ett gammalt penta 100 drev? Jag hörde det samma om nippel. Men fann ingen…så jag skaffade en sprängskiss till mitt drev, men inte blev jag klokare för det. Jag fick offra en halv dag på att fylla på oljan via oljestickan. Om du har samma tanke så får du ett råd, använd en oljekanna med smal pip och tryck ner ett långt sugrör i samma kanal så slipper du att få övertryck i drevet när du fyller det. Annars så sprutar oljan tillbaka ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nicklas Postad 10 December , 2004 Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Roger Postad 16 December , 2004 Hej ! Det finns pumpar att köpa med nippel på och den skruvar man i avtappningshålet. Glöm inte att öppna upp oljestickan annars blir det svårt att fylla drevet.Innan du tar bort pumpen så bör stickan skruvas tillbaka annars åker oljan ut fortare än kvickt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DeLorean 0 Postad 17 December , 2004 AAAA skulle man ha vetat om.... Det hade sparat många timmar antager jag :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst peter Postad 17 December , 2004 var köper man en sådan pump? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser