Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
NicklasA

Hur fyller jag på olja?

Rekommendera Poster

Jag har ett gammalt volvodrev till min inombordare (Volvo b20). Att tömma var inga problem men att fylla på igen förstår jag inte hur jag gör. Någon har pratat om en nippel men som sagt jag har inte kommit närmare lösningen för det...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja Nicklas….. Du har säkert ett gammalt penta 100 drev? Jag hörde det samma om nippel. Men fann ingen…så jag skaffade en sprängskiss till mitt drev, men inte blev jag klokare för det. Jag fick offra en halv dag på att fylla på oljan via oljestickan. Om du har samma tanke så får du ett råd, använd en oljekanna med smal pip och tryck ner ett långt sugrör i samma kanal så slipper du att få övertryck i drevet när du fyller det. Annars så sprutar oljan tillbaka ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Roger

Hej ! Det finns pumpar att köpa med nippel på och den skruvar man i avtappningshålet. Glöm inte att öppna upp oljestickan annars blir det svårt att fylla drevet.Innan du tar bort pumpen så bör stickan skruvas tillbaka annars åker oljan ut fortare än kvickt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

AAAA skulle man ha vetat om.... Det hade sparat många timmar antager jag :-tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst peter

var köper man en sådan pump?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...