Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025
Kenneth_S

Båten uppe... Bara 5-6 månader kvar innan den skall i igen...

Rekommendera Poster

Plockade upp henne idag, och nu står hon på stöttorna för vintervila...

Drar till Alanya idag för en vecka... En vecka där jag har målet att börja dagen med 0.2 och öka sen... Och inte ha minsta tanke på att köra båt... smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Våran har de förhoppningsvis tagit upp på marinan. Monterade snöplogen på åkgräsklipparen igår och vintern känns nära nu.

Lämnade ett frostigt Härjedalen i morse.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi på ostkusten är ju lite annorlunda. Jag plockade upp båten redan förra helgen och var i Turkiet i våras! Man skulle om man var lite elak kunna säga att ni på västkusten är lite eftet, men jag är ju inte elak... :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du är farligt nära att vara elak Peter, jag tog oxå upp förra helgen och la på pressen idag. yes

Dock har jag mycket arbete framför mig, både med båt och ev, nytt jobb på G.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom jag vaknar upp på 2012 i Thailand så skulle jag vilja säga att jag är före, om du nu inte råkar vara utomlands då också...devil, skönt att slippa julen hemma...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båten sedan drygt en månad upp på land. Välservad och endast lite bottenmålning före nästa sässong. Står på trailer under vintern med väl surrad pressening. Trailern på pallbockar så hjulen inte blir platta.

Thailand blir det slutet januari 2012 (som vanligt) Krabi med omnejd. AoNang och KohLanta. 

Båtåka där blir som passagerare med speedboat ut till öar för att snorkla bland fiskar och koraller. Båtar ofta med 3 eller 4 stycken 250 hk motorer, Underbart.

Eller en del longtailboats ut till fina stränder för sol och bad.

En hel del singha blir det då, måste hålla vätskebalansen yes

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båten upp när jag måste (var ju ute idag en sväng)... tror att det är denna månad ut. Blir ett helt eget projekt, har nämligen aldrig dragit upp en båt förut och trailern är ny och bilen är framhjulsdriven, jag ser en del problem som måste beaktas när dagen kommer.

Vintern är arbets-säsong för mej, det är jag som håller hjulen rullande medan ni andra rymmer som råttor på en sjunkande skuta ... men jag tror på våren, då är börsen full igen och jag också emellanåt. 

wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...