Wall-E 1 Postad 7 Oktober , 2011 Om du funderar på att köpa en ny utombordare kan man antingen handla från Brunswick här i Sverige och betala drygt 123.000kr för en ny 125 hästars mercury. http://www.brunswickmarine.se/optimax7 Alternativt kan du ta med dig familjen till USA i några veckor, bila runt lite, bo på hotell och ha det gött, köpa en ny 125 hästars mercury för 62.300kr, frakta hem den och sätta in 20.000 på ungarnas konto för framtida studier. http://www.marinepowerservice.com/BoatingStore/browse_detail3.cfm/productID/45760.cfm Vilket väljer du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 8 Oktober , 2011 Bra tipps som ger kul resa också Dock behöver man lägga till frakt, tull och moms. Men blir ändå rejält billigare. Finns säkert någon här som vet vad tull och frakt blir. Momsen är enklast och vanliga 25% ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vfrrr 0 Postad 8 Oktober , 2011 Om man räknar med en tull på 5% och moms 25% och frakt så bör man väl hamna på en bit över 80000:- billigt ändå men ungarna får nog ta studielån Senast ändrad av Vfrrr | 08 oktober 2011 | 09:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 8 Oktober , 2011 Ska du ta motorn som handbagage eller? Om det är Optimax du är ute efter så kan man köpa en 90hk och chippa upp den till 125hk. Bara en tanke. //M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wall-E 1 Postad 9 Oktober , 2011 OK! Då väljer jag väl 40000 till ungarnas studier i stället och skippar resan , blir nog tufft att få med 170kg motor som handbagage. =( Frågan är om man inte kan få bort några dollars på att köpa taxfree ? Nu sitter jag inte i båten !!!! utan har redan en 115hk optimax som jag är supernöjd med =) men jag kan tycka att det är märkligt att en produkt som är exakt lika dan i USA som här kostar dubbelt så mycket! Har någon vetskap om vad det kostar att trimma min 115hk till 125hk? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 9 Oktober , 2011 Skulle det inte vara möjligt att få en motor skeppat hit utan att själv måste dit först? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser