detskaga 0 Postad 5 Oktober , 2011 Har ett litet bekymer som jag inte riktigt vet hur jag skall lösa på bästa sätt. Har en p28 med manuell smörjning av propelleraxen. problemet är att glömmer jag smörja den efter ca 3-5 timmars körning så börjar den läcka in i kölsvinnet. Finns det någon smart lösning till detta. Samma sak gäller vattenpumpen skulle vilja ha det smörjfritt någon som vet hur jag löser detta på bästa sätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 225 Postad 5 Oktober , 2011 Sök på blackjack, det är en vattensmord tätning. Kanske kan du byta ut pumpen mot en elektrisk kugghjulspump? Båda finns hos välsorterade tillbehörshandlare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smoegen 89 Postad 5 Oktober , 2011 Black jack är ok, PSS är dock en betydligt bättre produkt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Liber 1 Postad 2 Januari , 2012 Får jag fråga vad är black jack och PSS? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wind_Rode 0 Postad 2 Januari , 2012 Det är vattenkylda nästintill underhållsfria axeltätningar. Finns även oljekylda som fungerar utmärkt. Angående PSS så bytte jag själv axeltätning i våras och pratade då med PSS och fick rekomentationen att inte använda deras då jag ev hade för stora vibrationer i axeln. Inget skadligt för drivlinan men tillräckligt för att dom skulle rekomendera en annan typ av tätning. Annars är vad jag har förstått PSS bland det bästa som finns. (Tolkning jag vet ) /Wind Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vegabjorn 18 Postad 2 Januari , 2012 http://www.skf.com/portal/skf_ca/home/products?contentId=191360 sök på SKF Automatic lubricator ? använde en sådan till snipan ställde den på tömning 6mån. ps läker stävhylsa efter 3 timmar efter smörjning så är det dax att byta tättning(ar Senast ändrad av Vegabjorn | 02 januari 2012 | 15:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser