maxrelax 0 Postad 30 November , 2004 Hej, Nu har vi lagt till funktionen Medlemmars Båtar under klubbsidorna, så nu finns det en sökbar sammanställning på klubbmedlemmarnas egna båtar. Mvh maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 29 December , 2004 Hej! God fortsättning Maringuiden! Kan ni inte passa på att öka storleken på texten en aning? Enbart ett nummer större text skulle göra stor skillnad på läsbarheten. Måste säga att det är med ganska stor möda jag kan läsa iband. Sitter jag alldeles intill skärmen går det, men lutar man sig tillbaka en aning och bara vill mysa lite medan man läser inläggen blir det alldeles för svårt. Tror faktiskt att ni skulle vinna på det ni också. Även om detta skulle medföra fler sidor. När användarvänligheten höjs på någonting brukar ju även glädjen att bruka den också höjas! Personligen tror jag att hemsidor inte är något undantag från denna regel... Skulle nog tro att jag inte alls är ensam om denna kritik, så det skulle vara kul att höra vad andra tycker? God fortsättning till er alla! Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxrelax 0 Postad 29 December , 2004 Hej Roddarn. God forsättning till dig oxå. Tack för dina synpunkter. Menar du att texten är för liten på hela sajten eller bara på vissa avdelningar? I forumet har vi valt en större storlek på typsnittet. Att byta storlek på hela maringuiden.se skulle innebära en hel del omprogramering så vi är tacksamma om du eller andra kan komma med önskemål villka avdelningar/sidor ni önskar att se större text i. Hälsningar maringuiden.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 29 December , 2004 Hej, och tack får jag väl säga! Det är framför allt 3 saker som jag tycker har alldeles för litet typsnitt: 1: Rubrik-texten i Forum. Extremt svårt att se när man sitter bara en aning bakåt-lutad. 2: När man sedan klickar på en av rubrikerna kommer man ju till sidan där man kan läsa tråden/frågan och förhoppningsvis medlemmarnas svar och inlägg. Det typsnittet är också enligt mitt tycke för litet. Men bara ett snäpp tror jag. (Från t.ex. 9 till 10, eller 10 till 11.) 3: När man skriver ett inlägg....som t.ex. denna text, gör man ju i en liten ruta. Den är också väldigt svår att se eftersom den ju är ännu mindre än när de hamnar i forumet. (Eller är det bara ögat som blir lurad kanske?) Den blir så pass plottrig att det nästan blir svårt att korrigera felstavningar mm. Typsnittet på resten av hemsidan går väl an för min personliga del, eftersom jag i huvudsak håller mig till forumets MotorbåtSnack. Då kan jag ju stå ut med en liten och svärläst text. Men jag blir faktiskt inte så förvånad om många tycker att det ibland kan vara svårt att läsa även om jag naturligtvis också kan ha fel. Varför inte lägga ut en helt egen tråd som handlar om typsnittet....på forumet eller hela hemsidan? Kul att ni lyssnar och tar hänsyn! Ni visar verkligen att ni vill utvecklas och att ni vill vara en del av medlemmarnas gemenskap. Och det är alltid roligt med seriösa människor oavsett vad det än må handla om! Skulle önska att det fanns fler av den sorten! Eller som jag brukar säga: -Varför gå emot kraften när man kan följa med den? Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst jojj Postad 13 Januari , 2005 Man kan ändra upplösning på sin skärm åkså så synns minsta lilla stavelse fint!!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser