Knarr_variant 0 Postad 4 Oktober , 2011 Hej Jag har ett oljeläckage i min motor inte så stort men det är ändå störande. Jag har inte lyckats lokalisera detta, men jag kan misstänka oljetryckskontakten men den är ganska svår att komma åt (motorn sitter i en maxi 84). Om det inte är den har ni tips på andra ställen där det brukar börja läcka. Har ni några tips, vad tänka på när jag demonterar denna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 4 Oktober , 2011 Extremt dåliga oljetryckskontakter på dom där, så du har säkert lokaliserat läckaget. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 4 Oktober , 2011 Om jag kommer ihåg rätt har/hade V-P konisk gänga på sina oljetryckskontakter. I så fall skall du dra fast kontakten, MEN BARA LITE OCH FÖRSIKIGT. Annars kan du dra av den. Men kolla först under kontakten om du har en oljesträng dvs oljekladd där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snoilsky 3 Postad 14 December , 2011 Sitter oljetryckskontakten under luftburken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 14 December , 2011 Ja eller över oljefiltret. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser