Figgeflax 0 Postad 3 Oktober , 2011 Finns det någon kartlampa som man kan ha i en styrpulpetare, dvs som tål att sitta ute? Frågade på min lokala tillbehörshandlare idag, och fick ett stort frågeteckan till svar. Är det bara jag som vill kunna titta i sjökortet efter mörkrets inbrott i en öppen båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 249 Postad 4 Oktober , 2011 Kanske inte det svar du söker, men har du provat med en pannlampa? Det finns massor av pannlamport från några tior upp till flera tusenlappar. Med en enkel pannlampa (i det här fallet kan det vara bra om den inte är för stark) kan du ju även se andra saker än sjökortet... /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Figgeflax 0 Postad 4 Oktober , 2011 Nja, jag tycker inte att det funkar särskillt bra med pannlampa. Måste hålla på att tända och släcka den hela tiden. Tända när jag ska titta ner i sjökortet, och när jag tittar framåt så ser jag bara reflektioner i rutan....... Det är därför jag vill ha en lampa jag kan ha tänd men nedåtriktiad så den inte bländar och kanske med rödfilter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser