Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
Yonaz

Täckställning till Yamarin 64 DC

Rekommendera Poster

Jaha då var det dags att täcka in båten. Har läst att det finns både fördelar och nackdelar med A-ställning respektive däcksställning. 

Har kikat på NOA och då framförallt däcksställning eftersom jag inte har jättemycket utrymme på marken runtomkring båten. Frågan är också om jag bör välja 7 eller 8 m, jag vill ju gärna att även motorn täcks... 

Är NOA ett bra system eller finns det bättre/mer prisvärda..? Funderar också på om man kan få däcksställning att sitta riktigt bra med tanke på de starka vindarna på västkusten..?

Jag har en 1 år gammal 8x5 m presenning - räcker det eller bör det vara en större...?

Tack på förhand för goda råd!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla med Press & son i Bromma, antar att de sänder till västkusten oxå.

Mvh

Skarv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Kolla med Hjertmans. De säljer ett annat märka och ligger bra i pris tycker jag. Funderar själv på att köpa en 9-meters däckställning.

Titta på: nr 7975-9 och den kostar 2.690 kronor.

Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Press & Son verkar bra och de garanterar att den funkar med min båt men jag har ingen möjlighet att hämta ställningen och fraktavgift känns ju onödigt då den redan är ganska dyr (ungefär som NOA).

Tack för tipset om Hjertmans MultiMarine det enda är om den funkar bra till min båt... men enligt Hjertmans i Bromma så ska det funka bra... så det kan ju vara värt ett försök. Bra pris och 5 års garanti känns ju inte så pjåkigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...