di1anpe 1 Postad 28 September , 2011 Hej, Min gamle Forgus 31:a är idag utrustad med en MD11C samt 110S-drev. Jag har nu kommit över en ny motor med drev som jag tänker installera i vinter. Den nya motorn är en D1-30 med 130S-drev. Jag undrar nu om det är någon av er läsare som gjort en liknande nyinstallation och kan komma med värdefulla tips. Jag har inte tittat närmare på alla detaljer ännu men antar att motorbädden behöver plastas om, alt tillverka adapterkonsol passande befintlig bädd. Hur har ni andra som varit i samma situation gjort? Mvh Petter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 30 September , 2011 Kolla med Volvo-Penta om de har adapterjärn som passar både din bädd och din nya motor. Så var det för mig när jag för länge sedan bytte en MD11c till en 2003T, båda med segeldrev, 110s resp 120s. Motorbytet var enkelt och jag gjorde på en helg, trots att jag var tvungen att byta hela avgassystemet till ett grövre. Jag tror inte du behöver byta avgassystem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser