maxi222 0 Postad 27 September , 2011 Jag har lagat en hobie 16 som hade stora skador, men när topcoaten skulle påföras får jag en apelsinskals yta (gropig) som många andra skriver om. Men vad gör man för att undvika detta? Det handlar om ny polyester. Jag har försökt med både roller och penser och försökt eftersläta också men får ändå samma resultat. Har även tvättat med aceton innan. mvh Max Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 28 September , 2011 Topcoat ger inte helt jämn yta. Våtslipa jämnt och polera om du vill ha det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sueco 6 Postad 28 September , 2011 Är ytan bara ojämn eller för du ögon i lacken? Är det bara ojämnt krävs det bara vattenslipning och polering som föregående talare föreslog. Ögon är annars vanligt om man har spår av silikon på ytan som målats, symptomen blir lite som om man hade en fet ytan. Färgen kryper undan och täcker inte området, finns silikonbortagningsmedel att köpa men vet tyvärr inte pris på det. Edit: fixat en massa stavfel Senast ändrad av Sueco | 28 september 2011 | 15:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxi222 0 Postad 29 September , 2011 Jag får ögon i topcoaten. trodde att aceton skulle lösa silikonet också men så är kanske inte fallet? Får titta närmare på vad man kan använda till det. Men det som jag tycker är konstigt är att det skulle finnas silikonrester på nylagd polyester? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 29 September , 2011 Då får du slipa ocheventuellt lägger en sealer imellan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser