Blue2 0 Postad 26 September , 2011 Hej alla entusiaster, funderar på att ta mig genom det så kallade skiljsmässodiket, Göta kanal nästa sommar. Tacksam för tips och annan relevant information som man kan ha nytta av. Vad ska man räkna med i tidsåtgång, distans, kostnad, segelbara sträckor etc. Keep on sailing! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 26 September , 2011 Seglade ner från Stockholm till Slätbaken i somras tur och retur så jag kan den etappen. Jag tycker du skall börja med att gå in på Göta Kanals hemsida, där finns mycket information. Du kan även göra en sökning på Maringuiden så finner du en hel del. För egen del tänker jag börja med Mem -Berg och åter för till Göteborg skall jag ju inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Blue2 0 Postad 26 September , 2011 Tack för tipset! Ska genast gå in och kolla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hen1957 1 Postad 27 September , 2011 Gick kanalen från Helsingborg till sth förra sommaren. Hade riktig fin segling på vänern och vättern. Tog även en sväng ner till Vadstena som jag varmt kan rekommendera. Båtplats inne i vallgraven på slottet. Seglade även på ett par andra sjöar, men det var ganska kort sträckor. Jag lovar dej en rervlig resa men lite nervöst i slussarna ibland. Från Göteborg till Oxelesund där vi mellanlandade lite tog det 2 veckor. En kompis seglade tillbaka båten från Åkersberga (nordost om Sth) till Göteborg och dom använde 12 dagar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 27 September , 2011 Gick trelleborg och göta kanal i sommras. Klart är, att ska man ta tid på sig, och undvika värsta turistsesongen. Då övergår det till vänta anal... Personligen inget jag gör om dent tiden. Juli mao. Men, jag föredrar att segla iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jask 14 Postad 30 September , 2011 2004 gick jag Göta kanal-Trollhätte kanal, en vecka senare tillbaka. Det var en mycket trevlig tur allt gick lungt och fint. Jäkt lönar sig inte då slusspersonalen håller reda på oss båtåkare så att vi inte tränger oss före i kön i kanalen. Farten är maximerad så alla håller sama fart. Det finns mycket att se efter kanalen. Resan kan verkligen rekomenderas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser