Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
LaxKent

Båtval för förstabåt -billig styrpulpet

Rekommendera Poster

Tänkte inleda min båtkarriär med billig begagnad styrpulpetare i 40 kkr klassen, storlek 4.5-5 m. Vill ha den i Mälaren för sportfiske och båtturer med familjen (2vuxna 2 barn). Funderar på t.ex. Uttern 4501, Cresent 465 eller Ryds 440. Tacksam för detta forums samlade vishet, råd och tips?!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du bör nog sikta på en båt närmare 5 meter eller strax över  om du ska ut med familjen och lite packning för en dagstur. Barn har en förmåga att växa och bli mer utrymmeskrävande med tiden.

Vid fisketurer är det skönt med lite svängrum för spöt.

Annars är det väl dom vanliga märkesbåtarna med en inte allt för gammal och sliten motor på som man bör kika på. Undvik dom där udda no name båtarna och konstiga hembyggen.Det är nog köpläge nu!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft en Uttern 4501 med Honda BF50 på och det var en kanonbåt.

Perfekt storlek på en fritidsbåt om man vill åka lite vattenskidor fiska eller enklare utflykter.

Jag bytte sedan till Bowrider för att få kapell, mycket praktiskt om det börjar regna. Frugan blir betydligt gladare om hon inte blir blöt i håret och sminket rinner av.smiley

Nu har jag även den ute på försäljning, för att jag köpt en DC-båt med ruff.cool

//BB

post-12925-1394236837,8155_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...