Tornado 0 Postad 26 September , 2011 I vintras lade jag upp båten på ett varv, jag bad dom åtgärda en del saker på båten, en grej var att dom skulle klistra på nya dekaler samt vattenlinjetejp. Detta blev grymt snyggt, men efter ca 1 vecka var jag ute och körde, när jag var tillbaka såg jag att ena bokstaven hade rivits av. Jag blev såklart galen, efter en tid lossnar även andra bokstäver, vattenlinjetejpen började också lossna. Jag är rätt säker på att pjäsen som gjorde detta först vaxade och polerade skrovet och efter det satte fast dekalerna. Till våren 2012 tänkte jag göra detta själv (vaxa,polera och sätta dit nya dekaler) kan någon hjälpa mig med hur man gör på bästa sätt? vad ska jag tänka på? En vaxmaskin måte jag också köpa, inget skit från biltema, jag vill ha något ordentligt där batterierna inte tar slut efter 5 minuter. Så tips på maskin samt teknik på att vaxa och polera båten, samt sätta dit dekaler så det blir rakt och fint. Tack alla för hjälp!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skobedo 0 Postad 26 September , 2011 Jag stripade upp min gamla Ryds 440GT -92 till 2010 års modell med helt nya dekaler. Först tog jag bort dom gamla dekalerna och polerade och vaxade båten noggrant med maskin. Sen tog jag aceton där dekalerna skulle sitta och monterade dom. Ryds loggan var inga problem att sätta dit. Stripsen var lite svårare fram mot fören där linjerna böjer sig. Men det gick med lite tålmod och hjälp ifrån farsan. Sprayflaska med vatten och diskmedel/såpa underlättar mycket!Sedan tog jag och vaxade för hand över dekalerna och runtom. När jag nu ser båten på blocket 2år senare så sitter dekalerna kvar För att spara en slant så kollade jag runt på flertalet ställen som tillverkade dekaler och stripes och det blev några sköna hundralappar att spara tack vare att jag frågade runt. En del har riktiga rövarpriser! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DanBremertz 0 Postad 29 September , 2011 Hej jag håller på och renovera båten nu och sen ska dekaler på! Riktigt snyggt men var köper man det? Någon sajt man kan beställa detta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tornado 0 Postad 30 September , 2011 Tack för svar. Då jag har en amerikansk båt så finns det inga dekaler i sverige. Jag gillar original också, så jag beställer från Bayliner i USA. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser