Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024
di1anpe

Inomhusförvaring i gbg-området?

Rekommendera Poster

Hej,

Till min fasa har jag nyligen upptäckt att däcket börjat svikta på ett par ställen, förmodligen vatteninträngning i däckets sandwichlaminat som orsakat delaminering med svampighet som följd. Då vi planerar att kasta loss mot Västindien strax efter midsommar 2012, finns det mycket att stå i under vintern. Att åtgärda delamineringen blir liksom grädde på moset och kräver dessutom att båten får stå torrt under tak.

Jag undrar om någon av er kan tipsa mig om något ställe i göteborgsområdet där jag skulle kunna ha min 31 fots segelbåt förvarad inomhus över vintern?

Alla idéer mottages tacksamt.

Alternativet jag har är att bygga upp ett båthus på Tångudden där båten annars är tänkt att vinterförvaras. Men helst hade jag viljat stå inomhus!!!

Mvh Petter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grefab har hallar på ett antal ställen, dom är inte uppvärmda och båtarna står ganska tätt så man har inte så mycket svängrum kring båten. Vinterförvaringsplats har inte samma groteska väntetid som bryggplatserna så det kan gå att få en plats ännu, ring så fort som möjligt och fråga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte om det räknas till göteborgsområdet, men Wallhamn Marina på Tjörn har inomhusförvaring. Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Problemet är nu löst! (hur stänger man tråden?) 

Jag hade otrolig tur och har fått tag på en perfekt inomhusförvaring där vi dessutom kan låna verktyg och maskiner av andra som också är där och jobbar med sina båtar. Däcket är nu strippat, inredningen utkastad, motorn likaså. Det blir en fullspäckad jobbvinter med andra ord... :-)

Mvh Petter 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Va bra! Får man fråga var du hittade plats>? Låter som ett bra ställe.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...