Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
Laxekongen

penta service

Rekommendera Poster

Har någon erfarenhet av bra penta aukt. serivice firma i Göteborg som tar lagom betalt? Mitab va lite dyra tycker jag. Men visst, de är ju duktiga fast en service skall väl en mindre kvalificerad penta verkstad kunna sno ihop.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Kolla med Ulf på Tånguddens båt & motor. Han är duktig och har hjälpt mig vid åtskilliga tillfällen.

Mvh Petter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Den absolut bästa och mest välvilliga rekommendationen om kunnig, seriös och vänligt kundfokuserad serviceminded Penta återförsäljare kan jag utan omsvep göra enligt följande:

I sommar gick vi upp mot Göteborgs skärgård första helgen på semesterna (4 veckor) och hamnade på Vrångö första kvällen med ett totalt igensotat luftfilter. Hela helgen låg vi på Vrångö och snackade runt bland gubbarna på kajen och hörde oss för. Det namn vi fick tips om var Dick på Donsö!.

När väl söndagen infann sig fick vi assistans till Donsö med följebåt och på måndagen stod vi 08.00 och knackade på dörren på Donsö Marin.

-Vi har problem, men vi skruvar inte ett dyft själva...!?!?

-Det är inget problem för det gör vi! svarade Dick från fikarummet.

Donsö är ett elbilstrafikerat samhälle och efter någon timma när det var vår tur kom en elbil swishande på kajen ut till gästhamnsbryggan och vår hjälp började.

För att göra en lång seriös historia kort så gick Dicks tekniker igenom både luft- och bränslesidan, tryckprovade intercoolern, kontrollerade spridare, turbo samt gjorde flera mellanliggande provkörningar vilket resulterade att vi fick rätt på vad som felades och via torrsättning av båten var på semester inom 48 timmar vilket räddade vår semester!

Den del som slutligen löste vårt problem löste Dick genom att med privat båt åka in till Volvo Penta och vara tillbaka med felande reservdel inom 1 timma och då var båten både sjösatt och provkörd!

Jag varken kände eller visste vem Dick på Donsö var före detta men om jag själv eller någon känd eller okänd någon gång undrar vem som kan hjälpa till med en båtmotor i fortsättningen så lovar jag att jag kan gå i god för att Dick är både kunnig, villig och seriös!

'Den som vill ha mer info i detalj skickar mig ett PM så berättar jag mer!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns de som inte är auktoriserade men som ändå gör ett gott jobb. I Fiskebäck finns Göteborgs Marincenter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stanley på Fiskebäcks Marina i Önnered skruvar seriöst i det mesta som smattrar. Han har mig veterligen inte misslyckats någon gång, visserligen inte VP-auktoriserad men ändå.

En annan som jag inte testat personligen vad gäller mek. men som ger mycket goda vibbar är Lasse på Björkö is och Marin. Jag har nadra affärer hos honom och även han mycket seriös.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...