pgh73 2 Postad 23 September , 2011 Jag behöver hjälp. Hur får jag genuaskotskenan tät? Den sitter med 13 genomgående skruvar men jag lyckas inte få den tät, trots två försök. Ska jag låta sikan härda lite, mycket, helt innan jag drar åt muttrarna? Risken är ju att jag drar sikan ur sin plats. Den sitter på en Accent, alltså med innermodul vilket gör att jag inte riktigt kommer åt på insidan. Hjälp, spec efter en så här regnig sommar... /Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 23 September , 2011 Se till att du har sikan på alla ytor och dra åt direkt. Risken är annars som du också befarar att man rör på tätningen om den först får härda och sen dra åt. Det är många ställen det kan läcka på förstås så det gäller att alla ytor har tätningsmedlet på plats. Regel tredje ggn gillt brukar faktiskt stämma av nån anledning. En bön kan bidra. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 23 September , 2011 Kan du ta bort en av skruvarna och vänta till i morgon? Du ligger pyrt till med tretton skruvar på en fredag! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 23 September , 2011 Hi hi, får nog ta bort en eller lägga på en ytterligare. Och absolut vänta till imorgon. /Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser