landcruiser 0 Postad 21 September , 2011 Hej! Har en gammal Volvo Penta motorpanel med 3 st lampor, en högtalare och tändning. Motorn är en VP MD5C. Kan jag tillverka en ny panel med befintliga kaplar, men med nya lampor osv? Bifogar bild på min befintliga panel. Tänkte göra en panel i rostfritt och montera nya mätare (lampor osv). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 22 September , 2011 Ja varför inte, men be en elkunnig kolla när det är klart så det inte blir några överaskningar. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 22 September , 2011 Tja, svårare saker har folk gett sitt sig på, anatar jag? Go for it! /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 22 September , 2011 Den gamla panelen är i ett elektriskt isolerande material. Kan vara bra att ha det i åtanke då en plåtpanel blir lite större risk för kortslutning. Det kan bli en snygg men farlig panel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 22 September , 2011 Just därför kan det vara bra om någon elkunnig tittar på mästervärket när det är färdigt. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 22 September , 2011 Plexiglas är ett bra meterial att göra en ny panel av! Det är isolerande, lätt att bearbeteta och man kan välja att spraymåla baksidan så får man en grymt blank panel om man vill ha det. Vill man inte ha det så sprayar man framsidan istället. Mvh Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
landcruiser 0 Postad 24 September , 2011 Tack för info, det med materialvalet hade jag inte tänkt på. Fortsättning följer! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser