Gå till innehåll
onsdag 22 januari 2025
toaen

Förlänga badbrygga ngn som har erfarenhet

Rekommendera Poster

Har du några bilder på hur det se ut idag?

Lite annan information hade heller inte varit dumt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns en badbrygga idag. Båten är en Bavaria 28 sport. Bilden visar lite

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har aldrig hört talas om någon som har förlängd befintliga bryggan, därmed inte sagt att det inte är möjligt:)

Däremot så finns det påbygantionsatser til vissa  (segel) båtar, vet ej hur det ser ut för motorbåtar dock... Dessa monteras utanpå befintlig brygga och badbryggan blir då i 2 steg du fattar säkert vad jag menar:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en mailkompis i Finland (som jag aldrig träffat), som plastat på en badbrygga på sin båt, för att förlänga den. Visserligen ingen racerbåt som Din, men kanske kan han ge Dig lite tips. Prova en kontakt med honom och hälsa från Carl-Axel Roslund, så vet han.

Skriv på engelska. Adress: Jorma Hihnala ‎

Carl_Axel

Edit. mailadress borttagen på begäran.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Carl_Axel:  du gör honom en björntjänst genom att lägga ut hans mailadress på en webbsida. Spamrobbotar letar ständigt efter nya mailadresser man kan skicka till och dammsuger alla forum. Han kommer snart att drunkna i spam.

Ta antingen bort adressen eller skriv om den på ett sätt så att robotarna inte känner igen den som en mailadress!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar vettig, men ser den inte större ut än de 2,62 x 82 cm som anges på hemsidan? surprise

/Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ooooops, det hade jag ingen aning om. Datornaiv som jag är. Hur tar jag bort adressen?

Carl_Axel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ledsen för ett sent svar men jag har inte följt tråden...

Du kan klicka på länken redigera svar under ditt inlägg. Då kan du ändra din text. Dock finns det en tidsgräns i Maringuiden, det kan vara försent nu men du kan ju pröva. Annars kanske du kan be redaktören skriva om adressen? Annars ligger den ju där i all framtid och kommer att plockas upp av nya robotar lite då och då.

Du kan ju ändra adressen till något i stil med nnn på nnn punkt com. Det är kanske inte 100%-igt men mycket bättre. (Förhopningsvis förstår roboten inte svenska.) Eller så lägger du in skräptecken, typ nnnz (på) nnnzz (punkt) comz och ber läsaren stryka alla z. Huvudsaken är att det inte uppenbart är en mailadress.

Det finns säkert hundra andra alternativ, men detta är nog tillräckligt bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena!

Jag har en badplattform från swimplatform som jag satte dit i våras, blev mycket bra, båten är en Sea Ray 290-96.

Bifogar en bild:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut bästa sättet att förmedla mailadresser är att använda sig av PM-funktionen. På så sätt finns ingen chans att spamrobotar får tag i den och det är även mindre risk att adressägaren översvämmas av mail från andra användare (kanske inte sååå stor risk i detta fallet, men ändå) då det krävs lite för att få tag i adressen.

Personligen vill jag inte att någon skriver ut min adress, maskerad eller ej, någonstans alls på nätet.

Mvh
Fred

Ps. Jag anmäler mitt eget inlägg så att admin kan ordna att ovan mailadress försvinner alt. maskeras tillräckligt. Ds

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jäkla vilken rejäl plattform! Hur är den fäst? Är det bara stag underifrån? Hur många i så fall och hur långt akterut går de?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena sitter 2 st hängfästen under den gamla badbryggan, och på dom sitter det 2 st längd monterade 4mm x120x15 cm rostfria skenor som sitter under hela plattformen, längst bak på plattformen går det ner  2 st stag ner mot akterspegel. Allt är mycket stabilt och man kan med fördel stå 4 st vuxna på bryggan utan att de sviktar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok tack för svaret och ursäkta TS att jag lånar tråden för egen vinning smiley. Anledningen till min nyfikenhet är att jag är mitt uppe i ett projekt där jag ska förlänga båten ca 3 fot med hjälp av en rejäl badbrygga i glasfiberarmerad plast. Är dock lite osäker på om min befintliga brygga i rostfritt kan supporta den nya och 25 cm längre bryggan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bryggan från SWIMPLATFORM var snygg.

Vad kostade denna?

Den verkar intressant.

Med vänlig hälsning!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, nu har jag kollat pris på swimplatform om någon är intresserad.

Kostar 10 000 kr plus moms och frakt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...