Gå till innehåll
fredag 01 november 2024
prolimit

Montera Septiktank i Princess 286 Riviera

Rekommendera Poster

Hej alla Princess 286 ägare och tidligare ägare eller andra som vet. Har köpt en Princess 286 Riviera frå 1986. Båten har ingen septik tank så jag tänkte installera en under vintern. Behöver hjälp när det gjelder plassering och eventuellt en tank modell som passar bättre än andra. Eller ska man få en spesialtillverkad.

Sverre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

jag monterade min under passagerar platsen. den är måttbestäld och blev på ca.100l.

nackdelen med däckstömningen är att den kommer nära vattenpåfyllningen.

Mange

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag har en tank för om Toaletten och under sätet och har monterat däckstömning som är dragen på Styrbordssidan fram i fören och upp på styrbordssidan i ankarbrunnen, då går det att tömma oavsett vilken sida som man lägger till på.

Hälsningar

gary/ASPASIA

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för svar. Är det någon som har några bilder på installationerna ? Vet at några har installerat tanken i V-båtten nere vid köket. Vet ni hur det ser ut under tvättstället eller bakomtoaletten mot Skrov sidan ? Har tänkt det som möjliga ställen å fixa till något.smiley

Sverre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, hur gick det? (ganska länge sedan du la in innlägget).  Har just nu monterat en bakom toan in mot skrovsidan. Ink däckstömmning 50l fich jag in. Mer kan man ju inte skita på några dagar.

Undra om du har värmare isf hur stor och hur går alla rören?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...