Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
Dagodfather

förbrukning finnsport 650/uttern 690 med inombordare

Rekommendera Poster

Hej undrar vad förbrukningen på någon av dessa med inombordare ligger på när man ligger i låga farter dvs 3-5 knop, om de ligger mycket högre än tex en albin 25á i samma fart?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ptja... för att det är den farten jag färdas mest i och undrar därmed vad förbrukningen kan ligga på med inombordare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm måste man redogöra exakt varför man ställer en viss fråga på detta forum?

Enkelt, jag är intresserad av de två ovan nämnda båttyperna ovan samt även albin... albin vet jag vad den förbrukar, dock ej vad de andra ligger på i förbrukning i dessa låga farter....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skriver..på..en..ipad..och..inte..helt..lätt....:-) En..benen..gammal..utombordare..är..inte..direkt..lycklig..över..att..bara..puttra..omkring....på..lågvarv..hela..tiden....så..där..behöver..du..nog..omvärdera..valet..av..båt... Är..det..puttefart..du..vill..åt..så..ska..du....hålla..dig..till.deisel..

Senast ändrad av Jocke-SeaRay | 18 september 2011 | 14:07

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finnsport..med..inombordare..? Trodde..de..inte..fanns.. ...sorry! Men..återigan..deisel..överlägsen..i..putterfart....en..bensinare..drar....caen..liter..ä..distansen..även..it.lågfart.. Hade..en..garmin..gfs10..flödesmätare..på..en..av..mina..båtar..och..konstigt..nog ..är..ddet..inga..större..skilnader..på..lågfart..och..marchfart..i..föbrukning.. Så..du..får..nog..hålla..dig..till.en..albin..och..ekonomin..skall..styra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...