Holiday-Linnea 0 Postad 15 September , 2011 Hej! Köpte en Johnson 50 -97 av en handlare våren -10. Innan köpet monterades fabriksnya drev i växelhuset på initativ av handlaren då det var missljud. Bra tänkte jag. I lördags slutade motorn driva, provade lägga i backen och det rasslade bara till, så båten åkte upp. Tappade ur oljan i växelhuset för att kontrollera, det var dels högt tryck på den så det fullkomligt sprutade ut och en hel del spån var det i den, så jag misstänker att dreven är slut? Kan det finnas andra förklaringar som är värda att kontrollera? Sen är jag ju givetvis intresserad av frågan om det kan finnas något att hämta hos handlarn. Det är ju ett dyrt ingrepp som borde hålla mer än två (lugna) säsonger kan jag tycka. Hade jag själv beställt en liknande reparation hade det kanske varit enklare att hävda nån form av garanti på jobbet. Vore tacksam för hjälp vad jag ska göra i detta fallet. Har inte kontaktat firman ännu, tänkte be om lite goda råd först. Mvh Gunnar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser