Gå till innehåll
tisdag 05 november 2024
Riro

Lösningen på 0,2 lagen

Rekommendera Poster

Jag ska göra min badbrygga uppfällbar. Fäller jag upp den efter första ölen så kommer jag under 10m och omfattas inte av lagen. Blir jag för berusad får väl någon av ungarna styra för det är ju inte heller förbjudet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker det är enklare att ta bort gränsen, antingen är man nykter eller så dricker man :)
Hur någon kommit på att man kan vara lagom påverkad men endå få köra, övergår mitt förstånd.

Låt ungarna köra hela tiden så kan du sitta med groggen i handen hela resan  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Badbryggan ingår inte i skrovlängden.
Det är skrovlängd man går efter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte på min båt där badbryggan är en separat del av skrovet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ha ha ha !!! Den va fin ! Utnyttja  ungarna.... dom är så sugna på att få köra endock........ ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller köp en vartalsbegränsare typ ungarna sätter på trimmade mopeder.

Ställ in den så motorn varvar 1500 varv.

Kräv sedan att KBV ska bevisa att båten går fortare än 15 knop.

Löst.

Sitter en sådan på min båt nästa sommar. Testade och kommer upp i 7 knop med 1500 varv.

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är glad om jag lyckas pressa upp min i 9knop utan varvtalsbegränsare. En annan variant vore ju att låta ungarna köra och lägga sig i dingen och dricka öl. Finns väl inget som säger att man måste hålla sig under 0,2 på en båt som bogseras och är under 10m.smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns ju faktiskt både alkoholfria viner och öl nu för tiden som faktiskt är helt okey. En lösning så god som någon....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst finns det substitut, men de på detta forumet som vill bli ännu snurrigare i huvet när de åker båt tar sig ett par jävlar och kör vidare. Men de lär sig nog till slut vad sjövett och ansvar handlar om, för det saknar dom helt i nuläget! Det gäller bara att hålla sig undan dom när de far fram.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du måste vara så pass berusad så du inte kan/får köra båt så lämna gärna dina barn hemma, så de slipper se sånt elände till far de har... helst stannar även du hemma eller färdas nykter med förstånd!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Snipan,

Nu ska du få lägga till två ord till ditt ordförråd:

HUMOR och IRONI

Du kan slå upp vad dom betyder.

/Robin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns en hel rad signaler för ”hindrad av djupgående”, ”begränsad manöverförmåga” osv.. Kanske skulle det tas fram en dagersignal (och lanternföring) för ”berusad styrman”. Då kan ju vi andra hålla undan lite extra för sjöfyllot. wink 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahaha, vem försöker du övertala, dig själv?

Du står väl för det du skriver... eller är det som med kärringar, att man får gissa sig till vad de menar ibland...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var man får tolka efter eget förstånd.

Jag tror nog att de flesta här förstår att jag varken tänker sätta gångjärn på skrovet eller ställa ungarna till rors.

/Robin

Senast ändrad av Riro | 16 september 2011 | 14:42

Senast ändrad av Riro | 16 september 2011 | 14:45

Senast ändrad av Riro | 16 september 2011 | 14:46

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att gå ut på ett forum och skriva om att man ska fyllestyra med sinasmå barn eller låta barnen köra för man är för full och sen kalla det humor... det övergår mitt förstånd

Men för att vara ironisk så kan du väl varna alla oss här på forumet nästa gång du ska ut på en fylletur...

Senast ändrad av Snipan_71 | 16 september 2011 | 18:53

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tips:
Ironi är svår att uttyda ur en skriven text.
Det är därför det finns smajlisar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror nog att de som det här inlägget var ämnat för förstår ändå.smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att det övergår (överstår) ditt förstånd har jag redan förstått, men tack för att du klargjorde det.

Senast ändrad av Riro | 16 september 2011 | 15:26

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såna som dig klarar vi oss utan på sjön...

Som tur är de flesta så pass förnuftiga att de låter båten stå när man har druckit alkohol, men tyvärr så finns det ju alltid något rötägg.

Senast ändrad av Snipan_71 | 16 september 2011 | 18:51

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror nog du får förtydliga dig lite, så att vi förstår vad du menar med din fråga...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rötägg?

Se upp och kasta inte skit i motvind.

Översittare är inte önskvärda här på MG.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kasta skit... jag!? Förklara gärna hur du tänkte nu?

Tycker du att det är översittarfasoner bara för man är mot att vissa kör båt på fyllan? Hmmm

Sen att trådskaparen var ironisk var ju inte lätt att veta när han inte visade den sidan ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du verkar i alla fall vara den enda som inte fattade det fastän jag förklarade att så var fallet. Allt som inte har en smiley efter sig behöver inte vara blodigt allvar. Om du läser mina inlägg i andra trådar så ser du att det enda jag har emot den nya lagen är att den inte grundar sig på fakta.

Att jag startade den här tråden var egentigen bara för att visa hur illa genomtänkt lagen är.

Senast ändrad av Riro | 17 september 2011 | 00:23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt korrekt, men sätt gärna in en smiley nästa ggr så vet t o m jag att det är ironi ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läs på i inläggen om detta så inser du att i stort sett alla är emot fyllon på sjön.

Det som framgår där är att lagen är för hård skriven och man nu inte kan dricka två öl eller dricka två glas vin tillsammans med goda vänner och köra båt hem efteråt.

Knappast fyllon.

Tidigare blivit beskyld för att vara alkoholberoende, alkoholist mm bara för man är emot en lag som införts utan fakta.

Så börjar du skriva rötägg och om att köra båt på fyllan så kan du förvänta dig att jag reagerar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...