fremar 0 Postad 14 September , 2011 Köpte en liten Crescent 432 styrpulpet i början av sommaren som gått i saltvatten på västkusten och som hade svart bottenfärg. Ingen aning om typ av färg osv, den satt ganska dåligt då det lossnade bitar av färgen med blank gelcoat under redan i sjön. Kommer att ha båten i sötvatten och vill inte hålla på och krångla med bottenfärg så jag tänkte få bort resten av färgen. När jag tog upp båten och tvättade botten med högtryck så lossnade rätt så mycket av bottenfärgen, så nu är botten mer vit än svart. Frågan är hur jag lättast får bort resten som sitter där? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 14 September , 2011 Som kanske framgår av namnet, en färgskrapa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fremar 0 Postad 14 September , 2011 Ok, å det funkar bra att skrapa med en färgskrapa utan att skada gelcoaten en massa då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gogy 2 Postad 14 September , 2011 Du kan prova med Rönnqvist: Finns på jula 250 liter. Läste om medlet ganska mycket och tror att det borde fungera. Har köpt själv en flaska som jag tänkte testa när jag tar upp min båt. Det som är viktigt och stor i instruktioner att värme är viktigt att man ska lyckas. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser