rejas 238 Postad 14 September , 2011 Hej! Vi har en liten gummibåt (2,30) efter vår snipa. Mest för barnen men vi använder den även för upptäcksfärder och så i vikarna vi ligger. Problemet är att den alltid är mer eller mindre blöt. Vi sitter oftast på durken. Jag undrar om någon har tips på dynor som kan använda som håller en lite torr och som det inte gör något om de blir blöta. För ca 20 år sedan hade vi ett bar blå, cirka en decimeter tjocka plastdynor med plast-stoppning (ungefär samma material som i en flytväst). Dessa dynor hade vi som leksaker när vi badade och de tålde vatten väldigt bra. Något liknande dessa skulle vara perfekt. Om någon förstår vad jag menar skulle jag vara tacksam för tips på var jag kan få tag i sådana. Eller kanske ännu bättre, tips på hur nu andra gör. Jag tror inte vi är ensamma om problemet ... Ha det bra! /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraK 0 Postad 14 September , 2011 själv använder jag min hästskolivboj. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 14 September , 2011 Plattfender? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 14 September , 2011 Kanske liggunderlag typ http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164721426 kan lösa problemet? Kan väl skäras till passande form skulle jag tro .. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraK 0 Postad 14 September , 2011 inte mycket till skydd om det skvalpar över lite.......... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dragos 0 Postad 14 September , 2011 Man kan kanske låta ett företag sy upp några dynor Någon som har tips på bra dito? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alfa-Freja 0 Postad 14 September , 2011 Vi använder alltid storbåtens fendrar att sitta på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 14 September , 2011 Klockrent! Sådana får det bli. Borde fungera precis som vi vill. Att jag inte tänkte på det! /Marcus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 16 September , 2011 Vi kör också med plattfendarar. Det enda de duger till,... tycker att de är värdelösa som fendrar eftersom de bara fladdrar omkring om det blåser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser