Runk3n 0 Postad 13 September , 2011 Jag har suttit och funderat många timmer men inte kommit fram till någon bra lösning så jag undrar hur ni löser detta problem. Jag har inte kommit fram till något bra sätt att få med mig alla mina fiske spön. Jag har min lilla båt på trailer och har för liten bil för att få med mig fiskspöna på något vettigt sätt. jag fiskar i många olika sjöar och tar med mig båten nästan till varje sjö. Har ni några bra förslag på mitt problem är detta hemskt välkommet. Gäddfisket börjar dra ihop sig på allvar nu... Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vegabjorn 18 Postad 13 September , 2011 Avloppsrör i plast fastskruvade i takräcke med ändstycke för att täta ändar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Runk3n 0 Postad 13 September , 2011 De låter som en bra ide om man har takräcke... grejjen är ju de att jag ofta kör en pickup utan kåpa. hur mycket stryk tar spöna om man skulle tex sätta fast typ en sådanhär på flaket/båten och ha dom ståendes vid transport? Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 13 September , 2011 Kanske avlopprör under trailern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Runk3n 0 Postad 14 September , 2011 Ja de kanske skulla funka... Jag ska ta och klura lite på de, inga fler tip och ideer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 14 September , 2011 Du kan inte bara lägga spöna på botten av båten när den ligger på trailern. Eller är den inte tillräckligt lång? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_fredrik_ 0 Postad 14 September , 2011 Hej! Jag har också problem med mina fiskespön som är i vägen och mest tar plats när de inte används (både i båten, bilen och i förrådet). Jag har letat runt lite och försökt att hitta någon bra lösning på detta och det bästa jag hittat än så länge är ett ordentligt rull- och spöfodral. Kolla här om du hittar något som du tror passar:http://www.olssonsfiske.se/forvaring/rull--spofodral-c-228-4.aspx Jag har inte köpt något än men funderar på att göra det till nästa säsong. Spöna borde gå att frakta rätt smidigt bara man får in dem i ett sånt fodral (?). Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Runk3n 0 Postad 14 September , 2011 Jag vet inte om jag vill ha spöna liggandes låst i båten när man kör den på trailern? De stora problemet är ju mitt jerk-spö som inte är delbart, haspelspöna går ju att dela och trixa in i kupen på bilen, men just jerk-spöet är ju lite värre. MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
heading 0 Postad 15 September , 2011 Hej Såg några danska sportfiskare i somras som hade en anordning som satt på en av framskärmarna på bilen och bakåt längs takkanten. Såg gediget och proffsigt ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Runk3n 0 Postad 18 September , 2011 Okej, men vad kan de heta tro? Någon som vet?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser