Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
Runk3n

Transportera fiskespöna. Tips!

Rekommendera Poster

Jag har suttit och funderat många timmer men inte kommit fram till någon bra lösning så jag undrar hur ni löser detta problem.

Jag har inte kommit fram till något bra sätt att få med mig alla mina fiske spön. Jag har min lilla båt på trailer och har för liten bil för att få med mig fiskspöna på något vettigt sätt. jag fiskar i många olika sjöar och tar med mig båten nästan till varje sjö. Har ni några bra förslag på mitt problem är detta hemskt välkommet. Gäddfisket börjar dra ihop sig på allvar nu...:)

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Avloppsrör i plast  fastskruvade i takräcke med ändstycke för att täta ändar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De låter som en bra ide om man har takräcke... grejjen är ju de att jag ofta kör en pickup utan kåpa. hur mycket stryk tar spöna om man skulle tex sätta fast typ en sådanhär på flaket/båten och ha dom ståendes vid transport?

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja de kanske skulla funka... Jag ska ta och klura lite på de, inga fler tip och ideer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan inte bara lägga spöna på botten av båten när den ligger på trailern. Eller är den inte tillräckligt lång?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har också problem med mina fiskespön som är i vägen och mest tar plats när de inte används (både i båten, bilen och i förrådet).

Jag har letat runt lite och försökt att hitta någon bra lösning på detta och det bästa jag hittat än så länge är ett ordentligt rull- och spöfodral.

Kolla här om du hittar något som du tror passar:
http://www.olssonsfiske.se/forvaring/rull--spofodral-c-228-4.aspx

Jag har inte köpt något än men funderar på att göra det till nästa säsong. Spöna borde gå att frakta rätt smidigt bara man får in dem i ett sånt fodral (?).

Mvh
Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte om jag vill ha spöna liggandes låst i båten när man kör den på trailern? De stora problemet är ju mitt jerk-spö som inte är delbart, haspelspöna går ju att dela och trixa in i kupen på bilen, men just jerk-spöet är ju lite värre.

MVH

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Såg några danska sportfiskare i somras som hade en anordning som satt på en av framskärmarna på bilen och bakåt längs takkanten. Såg gediget och proffsigt ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...