martin_johansson 0 Postad 12 September , 2011 Hej Jag köpte en Maxi 77 förra hösten, säljaren skickade med en däcksställning som han hade byggt själv, och den var inte helt smidig att montera. Så nu letar jag efter däcksställning och undrar om det finns någon som testat Hjertmans ställning som heter Multi Marine. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
angantyr 0 Postad 12 September , 2011 Hej! Jag köpte själv en Maxi 77 nu i våras men utan täckställning. Jag har funderat på att använda masten som nock och stötta denna på minst 4 ställen. Tänkte göra x-bockar av trä som stöttor. Kan detta fungera? Har sett andra båtar som använder den metoden. Vad ska man tänka på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
angantyr 0 Postad 20 Mars , 2012 Jag använde aldrig masten som jag hade tänkt. Istället byggde jag en täckställning av reglar som står på däck. Det har fungerat strålande i vinter och jag kommer återanvända den nästa år också. Senast ändrad av angantyr | 20 mars 2012 | 18:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 20 Mars , 2012 Jag har Multi-Marine ställningen sedan i höstas och den är perfekt vad gäller dimensioner, mycket starkare än NOA:s och med bättre klämfästen. Klart prisvärd för 2790:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser