Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024
Gogy

diesel mekaniker

Rekommendera Poster

Hej!

Tänkte gå igenom min gamla md3 och undrar kan någon ge ett bra tipss till duktigt diesel mekaniker. 

Tack i förhand

Senast ändrad av Gogy | 10 september 2011 | 13:12

Senast ändrad av Gogy | 10 september 2011 | 13:13

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det underlättar om du talar om var i landet du har din båt och gärna också lite mer vad du har för problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Det har du helt rätt i!

Bor i Stockholms område, och direkt fel har den inte,  startar snällt oavsett  väder och temperatur går bra osv men har köpt båten föra hösten och  kan inte riktigt slappna av. eftersom motorn är av äldre slag så jag vill att nån kunnig går igenom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Först vill jag säga att en MD3 var bra på sin tid, men detta var närmare 40 år sedan. Och skall du verkligen lägga både tid/pengar och kraft på att gå igenom (vilket jag tolkar som plocka isär och renovera) motorn. Är det inte bättre att göra allmän service och eventuellt kolla spridarna (vilket du inte behöver göra om den inte ryker).

Utan i stället inrikta dig på ett framtida motorbyte. Men det var inte ovan du ville höra, sorry/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Nitro för dit inlägg!

Mina funderingar var just att byta mot nytt så småningom men själv tycker jag att gamla

motorer är mer pålitliga än nya med nackdel för reservdelar(några har gåt ut från Volvos butiker)

Tycker  den gamla spisen är ju fortfarande bra trots ålder och tänker köra med den några år till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...