Nimbus10 0 Postad 10 September , 2011 Hej Sista resan till upptagning så började tempmätaren darra och sen la den sig lite lägre mot vanligt med lite mindre darrning. Motorn är en MD21. Kan det vara jordfel eller strömfel? Någon som har klurigt svar på detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredagmorgon 0 Postad 30 Mars , 2017 Lyfter denna tråd då jag undrar vart tempgivaren sitter på en Md21A? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_62 220 Postad 30 Mars , 2017 (redigerade) Leta efter: "26 Temperature sensor"Hoppas du hittar den. Redigerad 30 Mars , 2017 av per_62 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 832 Postad 31 Mars , 2017 (redigerade) Det ser ut att vara den gamla typen av enpolig givare. Den är jordad i motorblocket och anslutningen med flatstiftshane är kopplad till instrumentet. Om det är jordfel skruvar du ur givaren och rengör gängorna, om det är glapp i andra ändan, eller snarare oxid får du putsa och kanske byta till en ny kabelsko på kabeln. Men det kan också vara troligt att givaren håller på att lägga av. Nu är jag litet osäker, men vill minnas att Biltemas tempgivare passar i gängorna och ger samma resistans till instrumentet som originalgivaren gör... eller om detta gällde oljetrycksgivaren.. det var några "gubbar" som snackade om detta sist jag gick vaktrundan i hamnen. Sedan får du väl förvisa dig om det är givare instrument som visar rätt eller fel, så det inte är motorns termostat som öppnar för tidigt..? --- Redigerad 31 Mars , 2017 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batelektriker 21 Postad 1 April , 2017 Hej! Se bifogad bild! Mvh Kurt Vilen Stockolms Marine El båtelektriker.se md21.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser