Gå till innehåll
onsdag 22 januari 2025
GustavKarlsson

inget kylarvatten- mercury 200 20hk

Rekommendera Poster

tjenare! fick nyss en mercury 200 20 hk som stått ca 3 år.. så jag ut i badbaljan å skulle teststarta 3 drag och den vart igång men spotta dock inget kylarvatten kan det vara impellern? tagit isär riggen och fått ur impellern men är inte speciellt hemma på dedära med impellrar.. är den slut ? 

post-10020302-1394236819,5023_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Hur vet du att det inte kommer något kylvatten? Menar du att det inte kom något kylvatten med avgaserna eller inget kylvatten genom skvallerstrålen, eller kom det inte något någonstans?

Hur länge körde du motorn? Är frågor som är ganska primära för jag kan inte se att impellern inte skulle ta vatten. Jag  förutsätter att du hade tillräckligt med vatten i badbaljan. En reflektion så här i slutet av inlägget. Har du drevet i vattenbad så ser du heller inte ifall det kommer något med avgaserna. Skaffa en spolmuff så har du full koll på ifall det kommer vatten eller ej. (det är ganska vanligt att skvallerstrålen slutar fungera pga avlagringar... mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det ända jag sett är att det inte kommer något kylarvatten i skvallerstrålen den lilla stunden den vart på dock rök det lite ur där skvallerstrålen borde kommit.. testade då att skölja bakvägen för att se att det inte var tät i slangarna och då rann det ut nere vid propellern vågade inte köra för länge då jag inte vet om den får kylarvatten..och ja jag hade vatten så det täckte iallafall halva riggen och färskvattenintagen hoppas detta blev lite tydligare.bubblade rätt kraftigt i karet vad det nu kan betyda..

Senast ändrad av GustavKarlsson | 08 september 2011 | 22:03

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...