petwes 1 Postad 8 September , 2011 Har någon erfarenhet av att montera kylaggregat i existerande rostfriplåtfodrade isskåp på en Solö lyx 3? Min undran är om det är tillräckligt isolerat eller om det krävs extra isolering/ bygge av ny box? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
catinca 0 Postad 8 September , 2011 Hej! Jag satte in en supercool i min Solö Lyx II och det fungerade INTE så bra när det var högsommar men jag vet de som har satt in med kompressor och det verkar som det fungerat MVH Catinca Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 8 September , 2011 Jag tyckte att det bef. kylskåpet som satt i min Solö var för litet- med lite filande fick jag plats med ett 65 l Isotherm, blir inte mycket dyrare än att köpa en friliggande kompressor förångare - om man inte absolut vill använda originalskåpetförstås. Roger Senast ändrad av PCP-Roger | 08 september 2011 | 14:36 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petwes 1 Postad 29 Juni , 2012 Nu svarar jag på mitt eget inlägg för alla originalfantaster som vill använda det existerande isskåpet i en solö lyx III. Har satt in en Isotherm kompressorkyl med förångaren i skåpet och kompressordelen i stuvutrymmet mellan bordläggningen och skåpet. Passade perfekt men var knepigt att få in i det trånga utrymmet. Tog tid men blev kanonbra! Isoleringen visades sig vara tjock när jag borrade hål genom rostfria plåten. Räcker nog. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser