KaptenStyrman 0 Postad 22 November , 2004 Någon som har erfarenhet av försegel på rulle till Albin 57? Jag går och funderar på att ev. skaffa det. Vilken typ av system och vad kostar det? Genua eller fock? Är så gott som nybörjare så alla råd är tacksamma. :x-mas: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 211 Postad 22 November , 2004 Priser på genua I från Boding exl rulle: Båttyp....Yta (m2)....Pris Dacron (SEK) ...Pris Sandwich (SEK) Albin 57..10,6..........5.500 kr...................7.300 kr Och så lite tankar kring rullsegel, från SXK, http://www.sxk.se/tekniska/btf/rigg/rirullf.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KaptenStyrman 0 Postad 24 Januari , 2005 Hejsan! Tackar något försenad Peter för svaret..... :-Tack På grund av tillökning i familjen och ekonomiska aspekter har jag tillsvidare lagt detta med rulle på hyllan. Jag kör vidare på det klassiska viset ett tag till. Åhåjj! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser