Bendix 0 Postad 5 September , 2011 Har en Grand 650 och uppgraderad 150 hk till 200hk, någon som har tips om stigning på propeller. Funkade med 22 till 150 hk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 5 September , 2011 Vad gjorde du för toppfart och vad var maxvarvet med 150 hk? Skiljer sej varvtalsområdet mellan de olika versionerna och vad har du för utväxling i drevet? Med hjälp av det kan vi räkna lite o se vad som kan bli lagom.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bendix 0 Postad 6 September , 2011 Ja det som är lite skumt, är att jag varvade 5700 & 45 knop med 150 hk och samma varv och knop med 200hk. Firman som uppgraderat menar att skillnaden mellan 150 och 200 hk endast märks på vridmoment start och mellanregister, vilket rimligen inte an stämma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 6 September , 2011 Självklart inte, det som anges är ju maxeffekten så om du fått mer toppeffekt borde du även sett en varvtals o fartökning. Speciellt eftersom du är överproppad på 5700, WOT-range enl länken nedan är 58-6400 rpm. Känns det som du fått mer mellanvarvseffekt då? http://www.mercurymarine.com/engines/outboards/verado/four-cylinder/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 8 September , 2011 50hp..mer..borde..märkas..att..motorn..orkar..varva..mer..med..den..22propp..du..har!!..22...är..för..stor..för..din..150hp..men..borde..vara..perfekt..på..200an..! Du..kanske..inte..fick..dina..200..som..utlovats???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser