Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
sunerotting

Varför låsa dynor tråden???

Rekommendera Poster

BRA nu finns bilder på dynorna och de ser ut som en amatör gjort dem.

Alltså stämmer uteoseglars berättelser om hur dynorna ser ut

Nu vore det välkommet med riktiga kommentarer från bobban

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra Niklas att du fick fram bilderna och tack för varningenyes

Och tack sunerotting som öppnade tråden igen ... du tänkte ett steg längre än mej, och troligen flera andra också,  enlightened själv mailade jag Nicklas (uteoseglar) om att starta om tråden.

.

Att bobban ibland inte är bobban ... tror jag bara inte på no

Nu vore det intressant om moderatorn ville vara så vänlig att förklara varför tråden ständes ... för någon hätskare ton, annat än den han själv skrev kan jag inte finna!

/ Jes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Personligen tror jag att Bobban har gjort kommentarerna själv och sen insett sitt misstag då kritiken tilltog, att sedan skylla på någon annan som skulle ha hans inloggningsuppgifter! det är lågt! väldigt, väldigt lågt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men.... vafan. Vad är det här för forum där någon moderator stänger en tråd utan förklaring, en ny protesttråd startas (helt rätt), sanningen kommer fram, flera, som ställt sig tveksamma gör pudlar (cred till er), men nån moderator går ej att finna.

Men det är väl så; de som är moderatorer är knappast intresserade av att detta forum ska vara bra, det är väl endast till som kassako. Och så fort det vankas potentiella annonsörer blir det såhär (ledsen för min bristande estetiska förmåga, knappast min styrka här i livet)

$$    $$

II

_____

Senast ändrad av Arne_Anka | 07 september 2011 | 19:53

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det viktigaste är ... Sannolikheten att det är dumt att anlita en syfirma, oavsett namn (man kan ju byta) i närheten av Göteborg .. är med en viss risk! 

.

Fast Niklas borde väl gå till ARN ? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite väl häftigt att lägga ut hans persnr och privata adress börjar likna facebook

Torgny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fy f---n!

Det ser ju ut som om jag skule ha sytt dom!! (hade 1:a i syslöjd, med hjälp av fjäsk för syfröken ;)

Dessutom för 18.000:_ svenska pesetas??? WOW

Jag skulle kontakt KO BUMS!!!

Funderar på att avsluta mitt konto här. det finns fler forum...

/Johan

p.s

Snälla, lägg dock inte ut personuppgifter utan lov. Det är olagligt..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jonten

du menar flashback va?

det andra FB...

googla yvonnes sytjänst så dyker det upp som träff nr3 eller4

annars vore det såklart magstarkt!

eller är det nån här inne som inte har google?

vart tog bobban vägen förresten?

ps. anmäler nu mitt eget inlägg if. MOD. tycker det liknar facebook

mvh jonten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Moderator kliver inte in nu när det blivit hetluft och argumenten är emot tidigare tilltag.

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jonten

ja, någon nämnde ordet olagligt.

möjligen 1999.

kan inte se att man kan tolka lagen så här/nu.

mvh i all välmening jonten.

...fortfarande ingen som INTE har google?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej visst är det ytterst märkligt! Trots att flera efterfrågar svar och motivering lyser mod med sin frånvaro!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Är det Bobban som är moderator...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Ok förstår....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk vad bra MG ändå är. Läste den andra tråden och med såna svar från ett företag vill i alla fall inte jag köpa några som helst tjänster! Pinsamt låg nivå på det svaret. Man ska vara försiktig hur man uttrycker sej. Hade jag, i mitt dagliga arbete, fått ett sådant mail av en underleverantör så hade jag omgående kastat ut dem!

Hall of shame

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är det som är olagligt med att länka till företagsuppgifter på ratsit?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ratsit = Offentlig handling

Liksom Newsmill..
http://www.newsmill.se/user/bobbanturang

Lite vidare google sökning visar att han kommer från Luleå och hette Johansson då..
Troligen gift med Yvonne och delägare/bolagsman tillsammans med henne i Yvonnes sytjänst.

Läste någonstans att de har 3 barn.. kanske en Pernilla? (nilla...)

Senast ändrad av Daniel_B | 08 september 2011 | 02:11

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då jag själv är utbildad inom handel, så har jag svårt att fatta hur en företagsägare kan uttrycka sig så mot sina kunder. Kundbemötande är A och O, för att överleva..

Kan bara säga ett ord: FAIL!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Till yvonnes sytjänst

tycker verkligen ni att ni har gjort ett bra jobb m dynorna  gjort allt för mig som kund?som du skrivit i tidigare inlägg!

hade varit kul att höra er uppfattning nu?mig går det fortfarande att diskutera med

mvh niklas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja, jag är en vanlig enkel seglare sedan barnsben. Just nu seglar jag en Misil2, vilket är den hittills största båt jag ägt. Jag har även en hel del bekanta med olika båtar, segel-, motor- av olika storlekar.

Jag kände till Yvonne´ s genom en Misilkompis, som inte var nöjd, därav mitt första inlägg i denna debatt. Jag skall erkänna att jag de första timmarna efter mitt inlägg kände en mindre olust, eftersom det var så många som tyckte att uteoseglar var en skummis och inte Bobban.

Jag njuter inte av att ha haft rätt, men jag tycker det är viktigt att såpass viktig info som denna tråd handlar om kommer fram till så många som möjligt. Att byta dynor är en rejäl investering, det gäller att känna till vilka man kan lita på. Även om det kan handla om ett olycksfall i arbetet, tycker jag mailkonversationen pekar på att det är en icke proffessionell hantverkare det är frågan om.

Det finns ett antal erkända dynsömmare i Göteborgsområdet, jag tycker det är viktigt att stödja dessa.

Kanske borde vi som nu drar lärdom av uteoseglars elände bidra till färdigställandet av deras dynor?

/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Säg inte att det är sant Har dom lyckats ta bort detta betyg på Rejta

som skaparen av länken hade skrivit !!!!!!!!

(hoppas bara att jag inte kan finna det)

Detta  omdömme finns ej kvar på  företaget hemsida på Rejta!!

saknar helt kvalitets kundservice

dom kunde lägga mer vikt vid kvalitet
och sluta hota kunderna

vad har hänt?

Senast ändrad av Moggan | 08 september 2011 | 16:23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

http://www.rejta.se/omdome/58593/Yvonnes Sytjänst HB 

Rejta.se

Omdömen om Yvonnes Sytjänst HB --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2011-03-23

nilla

Mycket bra service!

Har lämnat in dynor 2 gånger nu och är väldigt nöjda, jag och min son.  

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verkar som Bobban skriver omdömen under hans alias nilla

Berra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad e det frågan om !!!!!

Hur kan ett företagrejta som marknadsför sig som företag som skall ge ett inbick hur företagen

betygsätts av privatpersoner !!!!!!!!!!!!

när tydligen de dåliga Betygsätten kan plockas bort ????

då undrar man ju va det är för mening att företaget överhuvdtaget existerar

HUR KAN DET GÅ TILL

deras troverdighet har helt försvunnitalltså REJTAS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

VARFÖR LÅSA DYNA TRÅDEN ???

det var så denna tråd började men inget svar från nån av forumets moderatorer, det börjar koka i många här på forumet eftersom vi inte får några svar från nån av dem, tittade på ansvarig utgivare och såg då att denna man inte varit inloggad mer än 6 gånger sedan han började här, antal forum inlägg är nu uppe i hela 4 och ett av dem är när han låste uteochseglars varning om Yvonnes sytjänst!

Tycker det är dags han tar oss på alvar och  talar om vad han håller på med , ifall han går annonsörenas väg , även när de inte gör nåt rätt som i detta fall. Tala med oss! innan jag och andra gör slag i saken och lämnar detta forum av besvikelse, sorgligt men sant.

Berra

Användarnamn (alias): osjokvist Län:   Medlem sedan: 09-02-20 kl 12:06 Senast inloggad: 11-09-06 kl 16:25 Antal inloggingar: 6 Antal foruminlägg: 4 Medlem i klubbar: Inga klubbar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahaha! Nilla återuppstår som betygssättningsbulvan!!

Bob och Yvonnes Sytjänst är ju rökt som företag på det här forumet!! Ajöss med kunderna och allt tack vare uselt kundbemötande och fullständigt osynliga moderatorer.

Alla kan göra fel och göra ett dåligt jobb...MEN STÅ FÖR DET!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...