sunerotting 1 Postad 5 September , 2011 Jag raporterade inlägget så här. Vadå??? Jag vill ju veta vad som hänt. Helt ok att ta bort ett inlägg eller be någon sansa sig i sitt språk men detta är censur! Senast ändrad av sunerotting | 05 september 2011 | 17:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 5 September , 2011 Det enkla svaret är nog att då Bobban som företrädare för Yvonnes sytjänst är företagsmedlem och en presumtiv annonskund till LRF media så försvarar MG:s moderator honom på detta viset med att låsa tråden så Yvonnes sytjänst inte skadas mer än nödvändigt. Nä, fram med byket och sopa rent! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunerotting 1 Postad 5 September , 2011 Precis. Nu känns det som man skyddar Yvones sytjänst. Men va fasen,kan ju va Bobban som e´ ute och åker moppe . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bildspel 2 Postad 5 September , 2011 Att moderera trådar och inlägg tillhör admins/moderatorernas arbetsuppgifter. Ibland blir det fort och fel och det kan vara alltför enkelt att låsa en tråd. På många andra forum skulle samtliga som yttrar sig i den här kritiska tråden dessutom få en varning och trådskaparen stängas av under en viss tid då kritik mot forumsåtgärder bör tas med ansvarig moderator. Klart fan det är censur vad trodde du? Du får naturligtvis inte skriva vad som helst på Maringuiden är det helt nytt för dig? Mod Olle kanske kan motivera låsningen och hur han upplevde den hätska stämningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 5 September , 2011 Väntar fortfarande på att få se några bevis (fakta) på att det var ett dåligt arbete. Då blir det lättare att se vem som har fel i den här frågan. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 5 September , 2011 Eller så läste han tråden lite för snabbt och fattade inte att bobbans mustiga språk inte var skrivet av en forummedlem. Fast egentligen spelar ju kvaliteten på arbetet inte längre någon roll efter att vi har sett mailet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunerotting 1 Postad 5 September , 2011 Klart fan det är censur vad trodde du? Du får naturligtvis inte skriva vad som helst på Maringuiden är det helt nytt för dig? Tydligen e´ man idiot då. Fattar att det e censur , jag gillade inte den sortens censur bara. Jag får för mig att de skyddar någon och i det här fallet dom med symaskin.MEN det kanske bara är jag. Om inte och det är fler som tänker som jag och sykillen är skitbra att ha och göra med då blir det ju helt fel. Eller tänker jag fel, Jag bara tror nu.det e´ inte ok. SÅ himla farligt var det ju inte. Det är väll bara att städa i tråden då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 5 September , 2011 Har inte involverat mig i den tråden. Men jag har läst beeeetyyyydligt hätskare trådar..Så troligtvis beror det på..money,money,money. Den som lever får se. Har heller alldrig fått svar på den väldigt jobbiga annons layouten på denna sida. Annonser är av godo. Då den håller denna sida levande. Frågan är dock, hur många flashanimerade annonser kan man ha? De stör ju ut varandra. Prispolitisk idioti förmodligen. Bättre att ha en annons med rörlig, iögonfallande utformning. Än att ha alla animerade. Som rörihop hela intrycket och tar ut varandra. som sagt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uteoseglar 0 Postad 6 September , 2011 då skall jag se om jag kan få upp bilder på denna tråden under veckan om inte denna blir låst pga av censur!! mvh niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 6 September , 2011 Annars får du väl lägga upp en ny tråd och en ny tråd och en ny trå........................................... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 6 September , 2011 Jag reagerade motsvarande, kunde inte finna den hätska tonen! .... Och nog tusan har företaget annonserat här på MG? Visst luktar det som censur efter påtryckning, spekulationer kring detta är definitivt till företagarens nackdel! Men vi håller bara en ännu godare ton i denna tråd för jag tycker att det är intressant, och det blev ännu intressantare när tråden, som sagt så märkligt låstes. Jag är då tacksam om jag varnas för företag som inte står för sina fel, och vem ska varna mej om inte mina fränder här på forumet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 6 September , 2011 MEN, Hjälp nu lite grann? En liten nisse som INTE är nöjd med dessa dynor!! Detta är ju anmält och skall ju beivras enligt lag, elldr? nlla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 6 September , 2011 Nu får du allt förklara dig. Skall en liten kund som inte är nöjd med ett arbete, skall hans klagomål beivras enligt lag. Vilken lag hänsyftar du på? och Till vem är det anmält? Polisen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 6 September , 2011 Ja jag blir bara förvirrad. Inte var det någon speciellt överhängade hätskhet i den låsta tråden!! Sen så är det ju trots allt inte en statlig sida detta utan forumägaren får ju moderera som den vill, det kan aldrig kallas censur. DOCK så kanske forumägaren bör uppträda rakryggat om densamme vill ha ett trovärdigt forum Moderering sker ju i stort sett aldrig, man får inte svar på insända frågor men det luktar ju skumt när reaktionen är så snabb helt plösligt. Det drar väl mer och mer åt att dessa mail faktiskt är riktiga och det nu blivit obehagligt för nämda firma (utan att jag för den skull VET om det är så) Sista inlägget från Bobban är ju märkligt ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 6 September , 2011 Ditt inlägg talar ju för sig självt. Om du inte förstått det än så är det den lilla nissen som är ditt levebröd, det kallas också för kund, något man måsta ha om man skall driva en firma. Kunden har långt ifrån alltid rätt men har alltid rätt att bli bemött på ett seriöst sätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bildspel 2 Postad 6 September , 2011 En liten nisse? ...du menar kunden som beställt dynor av ditt företag? Instämmer i dom andra frågorna, till vem detta är anmält, hur det ska beivras och enligt vilken lag? Vem är nlla som skrivit under inlägget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 186 Postad 6 September , 2011 Behövs inga bilder på dynorna längre.... Även en kund som klagar på en perfekt produkt skall behandlas med respekt... Tack till trådskaparen som vågar sticka ut hakan och varna oss andra !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 6 September , 2011 Någon har visst skitit i det blå skåpet? En kund är aldrig avförd från kundregistret förrän han själv vill det. Bra kunder säljer vidare med beröm och hänvisning. Dåliga företagare tappar både i anseende och kundstock på dåligt uppträdande. Tror att Bobban förlorar mest på denna soppan. Det kan ta tio år att bygga upp en kunds förtroende, men en sekund att förlora det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 6 September , 2011 Börja förstå att allt inte står rätt till med företaget. Ser fram emot bilder på dynor. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 6 September , 2011 http://comfortina32.sajto.se/ Godi , godi , godis! Nilla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 6 September , 2011 Tycker det låter som den här Bobban skall sitta i en källare och sy (Om han kan det) helt utan kontakt med omvärden. Var tidigare möbeltapetserare och jobbar nu i marinbranschen med mycket kundkontakt och att bete sig som här görs är omoget och visar bara på total avsaknad på respekt till kunderna. Kunden har alltid fel och jag är ofelbar är tydligen detta företags ledord. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
galatease 0 Postad 6 September , 2011 Vem är Nilla? Har inte den ursprungliga trådstartaren en Malö 40? Varför lägger då Bobban/Nilla in en bild på dynorna i en Comfortina 32? Sättet att hantera kundrelationerna och hur man uttrycker sig känns väl inte helt OK Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraK 0 Postad 6 September , 2011 Vad har dessa dynor med detta att göra, vi vet att flera av Yvonnes kunder är mer än nöjda, det säger inget om hur ni har bettet er mot uteochseglar. Väger inte upp till erat bemötande Kan hålla med om att det kanske inte behövs bilder på hans dynor, men bara ett plus nu om man får se dem själv är mer intresserad av vad du menar med Detta är ju anmält och skall ju beivras enligt lag, elldr? Såna företag som ert är inte något man skulle rekomedera till sin vänner , knappt till sina ovänner äns, ta dig i kragen och be honom och resten av MG medlemmarna om ursäkt istället för att se till så MG censuerar inlägg här på forumet som inte är värre ton en andra inlägg Tycker också MG borde berätta varför de låste inlägget så vi kanske kunde förstå VARFÖR ! Berra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 6 September , 2011 Tittar man noga tycker jag dynorna ser ut och har dålig spänst i tyget på vänster sida. Svårt, kunden verkar nöjd i det fallet. Däremot så är det ju inga bilder på det som var problemet från början. I min branch så är inte kunden nöjd. Då är det bara att ordna det fort som attan. Ofta får man även kompensera för förseningen för klar och godkänd produkt. Annars har man tappat kunden direkt.. Stor konkurrens mao.. Vissa mindre seriösa företag verkar kunna leva längre än man tror. Men dom växer alldrig och blir starka. får bara leva på brödsmulorna eller de få kunder som det går att snurra upp Kunden kan ha fel. Men en missnöjd kund är en missnöjd och lätt tappad kund som inte återvänder. Viktigt att komunicera med kunden på ett bra sätt när problem uppstår. HR är ett gott exempel som fick mycket, mycket badwill..Oavsett det var en krångelkund eller inte. Kunden har alltid rätt, på sitt sätt. ' Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraK 0 Postad 6 September , 2011 håller med dig , ser också att ränderna på vänster sida plus cabin inte överstämmer, man vill ju att ränderna i rygg och sittdel lirar, inget jobb som jag skulle godkänna, men den kunden var nöjd så kul för dem , men som reklam rent uselt arbete. Berra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 6 September , 2011 Dynorn på vänster sida så ligger inte de blå fälten i linje på ryggstöd mot dyna. Illa. Har sett det ibland på randiga markiser som amatörer sytt. Men inlägget med de blåvita dynorna är ointressant utan endast ett försök att glida från ursprungsproblemet. Antingen har du bobban gjort ett bra eller dåligt jobb. Det är ännu ej bevisat. Men du har gjort ett riktigt kass intryck genom att hantera en kund på det sättet. Oavsett om det är en gnällig och besvärlig kund så får man hantera dem rätt. Men uteochseglar du behöver få fram bilderna nu för att inte försämra dina argument. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 6 September , 2011 Jaha, då får man göra en pudel igen, jag gick ut och högg emot utöseglarn då jag tyckte att det var ett fult påhopp på en firma som jag ansåg vara seriös då jag sett en del fina jobb därifrån, men det lågvattenmärke som Bobban på Yvonnes sytjänst nu passerat är ju helt sjukt, fy sjutton vilken låg nivå, stå på dig utöseglarn, jag kommer inte att rekomendera detta företag till någon mer i hela mitt liv! jag kan garantera att jag åtminstonde har fixat 20-tal kunder till detta företag vilket jag ångrar djupt idag. Har precis ringt 2 pers i klubben och varnat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 6 September , 2011 Börjar fundera på om Bobban överhuvudtaget vet att Nilla (eller skall det vara Nolla?) är ute och svarar på Bobbans nick? Att så medvetet sänka ett tidigare gott rykte på detta sätt är för mig fullständigt obegripligt. Hur kan man starta krig mot en kund, då har man inte fattat grunderna för företagande! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bildspel 2 Postad 6 September , 2011 Nja...pudel och pudel...varken du eller jag är väl sämre än att vi kan ändra oss när förutsättningarna förändras Jag var också kritisk till uteoseglars kritiska påhopp på Yvonnes Sytjänst....det märkliga nu är ju snarare låsningen av tråden samt mailväxlingen med en kund som inte är nåt annat än hårresande om den nu stämmer. Och nej...jag skulle inte rekommendera firman till nån båtkompis. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser