Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
JacobA

Båt på trailer ??

Rekommendera Poster

Jag tänkte skaffa en mindre båt för skärgårdsutflykter med familjen och även lite fiske.

Funderar på att ha båten på trailer å sjösätta med ramp. Verkar ju omöjligt att hitta båtplats!

Hur som helst; Är ny på det här med båtar, jag har tittat runt lite och funderar på om en styrpulpet eller en HT-båt är att föredra. Har kikat lite på flipper 520, 535 men även några styrpulpetare på runt 4-5m.

Vad skulle ni rekommendera för båt att traila och använda i skärgården ??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den får kosta max 100 000 kr, gärna billigare givetvis

Tänkte köra med den i skärgården runt Östhammar, Norrtälje och Sthlm. Detta har ju lite med möjligheten att traila å göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En Ht på en trailer det låter mysigt.

Kolla runt och försök få en bra tralier och en så ny motor som möjligt. Att fixa till inredning är ganska billig och lite  färg  och nya dynor gör underverk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inga särskilda problem att tänka på om man ska ha HT-båt på trailer. Jag är mycket grön på detta och tar emot all form av info!

Skulle det vara stora problem att traila tex en 520 HT-båt.

Några tips på bra motorer till en sådan. Behöver absolut inte vara något monster, dock vill man ju att den ska plana. I mitt fall kommer två vuxna och två barn oftast åka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja en HT båt mellan 5 och 5,5 m verkar bra finns lite olika att välja på försök att hitta en med så ny motor som möjligt kan nog vara svårt att hitta en som både är fräch, har hyfsat ny motor och en 80km trailer. Så jag gissar att du får koncentrera dig på båt och motor och köpa en trailer efteråt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en Ryds Camping som ligger på trailer (TK-1300) och det fungerar alldeles utmärkt. Ligger stadigt efter bilen och är lätt att lägga i och ta upp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...