Westfjord26 9 Postad 4 September , 2011 När skall ni ta upp skeppen i år? själv måste jag upp redan 8/10 vilket blir tidigaste upptagningen hittills p.g.a av resor i jobbet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 4 September , 2011 Nu på lördag (10/9) för jag skall en tur till ostlandet (Schweiz) senare plus att det är ett antal provkörningar på jobbet jag måste vara med om i höst... Lika bra det för ett kylrör hoppade loss idag på styrbordsmotorn utan att jag märkte det, kör alltid vattenpumpen när jag stängt av vid hemmabryggan och tyckte det kom mycket vatten , öppnade motorluckorna och fick en chock! Flera hundra liter vatten !! Tur att det var en kort tur... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 4 September , 2011 Ja du bor ju enligt sjöboden i övriga världen och där kan det fanimej bli kallt! tur i oturen att det var en liten tripp idag med tanke på kylröret! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 4 September , 2011 1/10 är det bokat. Har några projekt som ska hinnas med under vintern så tiden måste utnyttjas denna gången. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pejon 1 Postad 4 September , 2011 Tog upp idag. 4/9 Älgjakten börjar i morgon 06,00. Samma tid varje år. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Riro 115 Postad 4 September , 2011 Sjunde oktober, sista chansen att få upp båten på klubben där jag ligger. Känns som om det inte var länge sedan sjösättning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 4 September , 2011 Ta upp - i år - varför då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jes_ 0 Postad 4 September , 2011 Har inte funderat så långt ... men tror jag har en deadline som hamnen har bestämt ... någon gång i oktober. Såvida inte ... Jag får ibland ett varningens buzzer och har inte klurat ut vad skrället menar så helt omöjligt att den kommer upp tidigare för översyn är inte omöjligt. Redan nu känns tidigt (kort) i varje fall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 4 September , 2011 tog upp min igår och tvätta o täckte den idag bytte växelhusolja oxå så slipper man stressa med att täcka o tvätta vädret kan vända ganska snabbt Senast ändrad av 2HOT4U | 04 september 2011 | 22:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 4 September , 2011 Tog också upp min igår. Lite tidigt men så mycket annat som måste göras. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 5 September , 2011 I min klubb tar man upp okristligt tidigt ( slutet av sept - början av oktober). Det går vi inte med på utan beställer en egen kran tillsammans med en annan båt någon gång i november. Hoppas på 1-1½ månad till i skärgården innan vi seglar hem till Mälaren för att på helgerna segla till våra svampmarker den sista månaden innan upptagningen. Sedan tar båtbygget vid igen. I år har vi seglat runt i betaversionen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 5 September , 2011 Haha. Det där hade jag inte lagt märke till. Bor ju i Norge men har båten i Norrtälje. Nåja, nu har jag ändrat till Stockholms län. Lite varmare där..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 137 Postad 5 September , 2011 24/9 eller 1/10... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 213 Postad 5 September , 2011 8/10 verkar det bli. 1/10 är också ett alternativ, men det är för mycket inplanerat för att hinna masta av innan dess tror jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gposkar 1 Postad 7 September , 2011 åttonde oktober kommer traktorn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 7 September , 2011 Jag tog upp min förra helgen....konserverat, övertäckt och klart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Moggan 0 Postad 8 September , 2011 Väntar på att vindarna ska avta, tiden passa, har en färd på ca 4 timmar upp i älven (man vill ju att det ska bli en härlig sista tripp för året) sen åker den upp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 9 September , 2011 Helgen innan isläggning eller helgen innan julafton, den som infaller tidigast !!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_XII 29 Postad 9 September , 2011 Den 25 oktober ska båten tas upp i år. Ungefär den tiden förra året också, men då kom snön veckan efter... I år funkar värmaren så det ska bli många sköna segelturer innan dess. Skärgården är som vackrast då löven gulnar och det finns gott om plats i naturhamnarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henced 5 Postad 10 September , 2011 Tog upp idag, nu blir tvätt och pyssel innan pärlan körs in i hallen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser