Gå till innehåll
måndag 03 mars 2025
Bildspel

Var köpa "flaggstång" till vimpel?

Rekommendera Poster

Jag letar efter en stång till klubbvimpeln. Brummar runt i en amerikansk dc så det finns ingen naturlig göshake...

I dom gästhamnar vi varit i sommar har flera haft dubbla vimplar men den tanken har jag övergett då det sannolikt skulle se alltför fjantigt ut på vår båt. Det passar sig helt enkelt bättre på en Coronet  smiley  Ett alternativ är att ha två vimpelhållare (är medlem i två klubbar).

Men var säljs vimpelhållarna....hittar inte en enda eller letar jag så förtvivlat dåligt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

...ja vad är en göshake!? Haha!  laugh

En gösstake hjälper dock heller inte då det är just det som inte riktigt funkar på dc'n...letar efter en flaggstångslik sak att ha på pulpitröret men det verkar svårt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Två stycken NOA-fästen på ett vertikalt pulpit-rör? Gösstaken måste ju inte sitta i centrumlinjen, bara bökigt när man ska på och av båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra förslag men blir det inte väl...bulligt...med två noafästen på ett kanske 4 dm långt pulpitrör?

Eller förstår jag inte hur du menar...   blush

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mja. Det ligger inte så mycket eftertanke bakom min ide. Bara ett förslag till lösning. Men du kan nog ha rätt att NOA ser lite klumpigt och tillfälligt ut.  Klubbvimplar är ju mer en tanke från Pettersonare-med-gösstake-tiden än för amerikanska DC's....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...